Det går väl an... ;)

Här sitter jag med en blank ruta och samlar mina tankar, och folk har sportlov nu. Skönt för er.

Själv ska jag till jobbet och gå igenom min dagliga procedur. Morgonen är bäst.
Jag kommer till jobbet, morshar på alla, fyller ett glas vatten. Hämtar posten och petar på datorn. Läser och svarar på lite mejl. Runt halv nio kommer alltid den Tunisiska städaren Seif in på mitt kontor, slår sig ner och pratar om allt mellan himmel & gjord på knacklig svenska.

Seif
Det brukar hur som helst sluta med omfattande fotbollssnack. Vi pratar på. Jag lyfter på benen, han tömmer papperskorgen. Jag knappar förstrött lite på datorn medan han mumlar om helgens resultat i Premier League. Seif ser några utströdda gem och lägger dom på rad, snyggt o prydligt. Jag ler nöjjt. Han sätter sig ner igen och tar upp ett block jag har på skrivbordet, pekar på det och garvar:
"Haha, varfur har du den ritan i blocket Ponchtus?" *vänder det mot mig*


En smula generad förklarar jag: "heh... långtråkigt möte, och jag lyssnar bättre när jag ritar..."
Seif ler, grymtar och skakar lätt på huvudet. Därefter dammar han av hyllan, rättar till kepsen och lämnar rummet.
Jag hör Seifs steg tona bort i korridoren. Jag dricker beslutsamt upp mitt vatten, ställer av telefonen och går och fikar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback