Åh, kunskap du fagra!

Det finns ju så satans många människor som vet så jädra mycket där ute. Därför har jag kommit på mig själv med att söka på google och ta reda på det jag vill ha reda på så fort som jag vill ha reda på nåt. Hänger ni med?

Idag hade jag två specifika frågor som jag behövde mejla två experter! För en stund sen fick jag svar från den ena.

Ursprungliga mejlet från mig:
Rubrik: Lämna blod, en nöjesinvestering?
Hej!
Jag har en fråga om det här med blodgivning.
Om man lämnar blod på en fredag och fortsätter dagen med ett, två eller
några glas vin - blir man lättare påverkad då?

Med andra ord; kan en fattig student som jag kombinera nytta med nöjje på
samma gång?

PS, det är inte farligt va?

Tack på förhand
Pontus

Följande svar fick jag:
Hej Pontus!
Det finns inga belägg för att man skulle bli mera berusad av alkohol efter
en blodgivning! Vad du bör tänka på är ju att du förlorat en knapp
halvliter vätska vid blodtappningen. Alltså är det bra att fylla upp den
mängden först utan alkoholhaltiga drycker!
Ha det så kul!


Lottie Furugård
Kommunikationsansvarig för Blodcentralen i Stockholms län
Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge C2 66
141 86 Stockholm
Tfn.08-585 894 02 Mobil:0704 84 01 40


Hmm... "det finns inga belägg" är ju ett väldigt självtolkande svar tycker jagPersonligen tycker jag att det låter som ett "utforska själv vetja" svar....

....MUWWWAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Zimbawes inflation ligger för tillfället på 87,9 tusen miljarders miljarder.

Kommentarer
Postat av: Emma

haha du e ju störd!

Postat av: Lindberg

Fy fan vad fattigt! Ja må vara fattig student, men icke understår jag mig sådana fasoner.

2008-12-10 @ 19:00:32
Postat av: Pontus

Emma: Japp, vem fan är inte det?

Lindberg: Varje gång du lämnar blod räddar du nåns liv herr Lindberg! Om man kan rädda sin plånbok & en fredag i samma svep så skulle det ju vara kanon. Nu är det ju tråkigt för din del att du lider av hemofobi - för du är väl inget Jehovas? haha!

2008-12-10 @ 19:24:37
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Lindberg

Skulle aldrig vilja att mitt blod flyter i någon annans ådror.

2008-12-10 @ 20:53:39
Postat av: Pontus

Jehovas! Haha :D

2008-12-10 @ 21:06:10
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback