Del 2 - Till männens försvar!

Och sen så läser jag lite här o där "buhu, killar är skit, dom borde dö tralala" ...amen  flytta till danmark rå!  Har ni kvinnor därute hört oss män gå omkring och dödsförklara er kanske?

Nej! Vi har redan insett att jorden är rund och att kvinnor är ganska labila, vissa saker bara är och går osagt. Vi respekterar det helt enkelt. Nothing to do, nothing to do.

Jag är så förbannat jävla kanonärlig på den här bloggen att till och med tomten blir förvånad. Och idag var jag hos frisören o bläddra lite i Glamour, o yeah ;) Temat gäller Kvinnor & lögner - hur Ni ser på det.

image407

Endast 1% Av er kvinnor där ute tycker inte att det är fult att ljuga. Ändå vill ni langa fram en shot-gun och blåsa skallen av en ner i maren när man på frågan: "passar jag i det här?" svarar: "Nej - du är nog vackrare i något annat"

Vidare ser vi att 74% dvs runt 3/4 av er kvinnor man träffar tycker det är helt okej att langa fram en lögn då o då. Som vid tillfällen som: "Haru varit otrogen?"
Det värsta av allt är när mannen frågar: "lust o göra nåt idag?"
varför i helvete kan ni inte bara svara, "nej, jag är inte intresserad" utan svara nåt i stil med "alltså, jag ska öh, göra nåt men jag kommer inte ihåg vad det var... men hum. nån annan gång kanske" Hur vore det om ni kunde vara rak på sak, nån gång? Ni kör varken rakt på vägen, störtloppsbacken eller socialt. 

Och trots detta motbjudande hyckleri så förväntar ni er ändå alltid att mannen ska ta första, andra och tredje steget - och när nåt blev lite konstigt så är det bara o samla dina sympatiserande väninnor som tillsammans i något slags jävla Ö-råd socialt mördar den stackars grabben.

Kvinna där ute, tänk om & tänk rätt!

Om det inte vore så att ni är förfärligt vackra och underbara ibland så skulle jag bli lite purken över dessa brutala anfall vi män får stå ut med dag ut och dag in.

/Knight Sjögren, Defender of MANkind. Puss ;)

Kommentarer
Postat av: Gurra

Som i så många tidigare fall har du verkligen rätt i det du skriver pottan, mycket bra läsning!!!

Postat av: Jimmy

Världsklass pontus..

2007-09-03 @ 23:00:39
Postat av: lill david

Hahah du har helt rätt i det du skriver.

2007-09-03 @ 23:12:08
Postat av: Micce

Var ett tag sen jag kommentera här, men när du skriver nåt så klockrent kan jag inte låta bli. Något bitter ton men väldigt träffsäkert;)

2007-09-03 @ 23:17:18
Postat av: Alexfuckingsander

Känns som jag som varit fängslad i ett förhållande större delen av min gymnasietid får lägga till lite bränsle här... ni som varit i samma sits som mig själv kommer antagligen förstå mig till punkt och pricka.
Ordet: Älska
Tjejernas eget kärnvapen, den första veckan i ens underbara förhållande gäller EN SAK. Ni är "Nykära", för det finns ju ingenting bättre din kära dam kan säga över måndagsskvallret än att ni är sådär härligt nykära så det bara pirrar i hela kroppen..
well well, SÖTT, but i'm a boy, i don't do "pirr".
Men det räcker ju åtminstonde att säga det första veckan så är allt frid och fröjd, sen efter det ligger man i en förvirrad situation, för någonstans där ska ju de där orden komma "Jag älskar dig", men de får ju inte komma förtidigt så man verkar vara någon smått sinnessjuk ronnapojke som ska förlova sig efter 2½ vecka, men det får ju inte heller dröja föööör länge, för då får ju genast din kärlek mindervärdeskomplex och börjar se att den där magra kroppen börjar svälla, och kläderna är så gamla, och pojkvännen tittar på allt och alla med bröst, för hennes egna har ju KRYMT! Oh nooo! nu börjar det verkligen bli dags, annars händer det aldrig tänker hon! Jaja, Jag älskar dig.
PAAAMMM!! där har man ytterligare 1½ månad säkrad, (självklart gäller då att man underhåller det här "älskar dig" med presenter och godispåsar, så de sen kan skylla den där magen de börjat skaffa sig på "kärleken"...)
När orden väl är ut i det fria är det dags för alla oss killar att lägga upp en rymningsplan, för det är
här det blir riktigt illa!
Såfort ni sagt "Jag älskar dig" kommer det som en mot attack rätt i pungen på er! Såfort ni gör miiiinsta lilla grej som hon inte tycker om, kanske frågar om det är okej att sticka ut med killarna och
kolla fotboll i helgen istället för den där "hemma kvällen ni BÅDA(Enligt henne) längtat efter i flera dagar, som egentligen är astråkig dessutom, men så hon ska kunna säga det till hennes vänner, "Vi hade det jääääätte mysigt (tyvärr jag gick upp ytterligare 2kg)". Då, ja då jävlar kommer det!
"DU ÄLSKAR INTE MIG LÄNGRE!!!!!!"
Vafan! jag vill ju bara spana fotbollen?
-NEEEUUUUHH HUHUHUH HU HU!! *tårar i floder*
DU ÄLSKAR INTE MIG!!! :( VI KAN ALDRIG VARA TILLSAMMANS LÄNGRE! DU ÄLSKAR INTE MIG!
Och då är det kört grabbar, släng in handsken och spring! för såhär fortsätter förhållandet resterande tid...
Tråkig, men ack så sant.
Tack för mig \ Alexander, den evige romantikern

2007-09-03 @ 23:21:19
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Anonym

Men herreguud var är ni på väg grabbar? Att bli bögar eller?

2007-09-03 @ 23:38:14
Postat av: Pontus

Gust-af: Tack tack ^^
Jimmy: Aarå ;)
lill david: ja, jag tror det.. haha
Micce: Pang på rödbettan!
Alex boi: hahaha, du är ruuuuulig ^^ "I don't do 'pirr'"
Anonym: Nä, tyvärr. haha

2007-09-04 @ 07:33:18
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Felicia

Du kanske borde satsa på att ge ut en "så här funkar kvinnan" guide, verkar som att det skulle bli en bestseller :)

2007-09-04 @ 10:57:48
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: cecilia

Många, isynnerlighet många killar, är tillsammans med en tjej mestadels för att känna att han duger som man, och är värd något. Ju snyggare tjej, desto mer duger han. Vissa pojkvänner skulle kunnat bli tillsammans med vilken tjej som helst egentligen, det råkar bara bli just henne. Huvudsaken är att han har en tjej, för då vet han att han duger.
Tänk dig då om den enda försäkringen, att han duger, han har sedan sviker honom. Han har hängt upp 100% av hela sitt liv och sin stolthet på den här tjejen. Han skryter för polarna om hur duglig han är. Och som sagt, ju snyggare tjejen är desto mer duglig är han dessutom. Men sen plötsligt får den här tjejen för sig att dissa honom = säger att han inte duger längre. Då måste ju han dissa henne INNAN hon dissar honom, så att han fortfarande har sin stolhet i behåll och kan säga till polarna att HAN dissade HENNE = Han är mer värd än henne.
På så sätt så behåller han iallafall stoltheten.
Ta-dah!

2007-09-04 @ 12:19:52
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Pontus

Felicia: Haha, jag o Wennlund är redan upptagen med ett bokprojekt ^^
Cecilia: HAAAAAAHAAAA!!! Seriöst. Du pratar om killar med 0 självförtroende och förmodligen 0 utstrålning. Män som har den inställningen till ett förhållande - "visa att han duger" har jag ingen respekt för. (Däremot kan jag tänka mig att många kvinnor tänker så - så många loosers som dom går omkring med). Och den där dissa-grejjen gick ju över i 8an. Det är ju bara löjligt. Puss.

2007-09-04 @ 18:02:47
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Johanna

Hhm... jaa du Pontus, håller me om saker och håller inte me om vissa saker, dock intressant skrivet...:)
Men jag fattar ändå inte hur man ska göra eller tolka allt som ni karlar gör. Jag är inte svår av mig, orka bry sig om toalock, gör gärna saker som jag tycker är tråkigt men som killen tycker är dökul.. för att jag vet att han blir glad över det! Jag skulle göra allt och lite mer om jag hade en "egen karl", inte vända kappan efter vinden, verkligen inte. Men jag skulle anpassa mig oerhört bra, för jag kräver inte mkt, behöver nån som behöver mig=) som man kan skämma bort! Jag är helt enkelt så att jag är.. perfekt! haha nee inte riktigt kanske..;P men jag är inte en svår jävla brud som vissa andra är, ändå går allt å helvete.. begär inte att du ska ha svar på varför men;) ändå! Verkar som att killar... typ, i våran ålder, inte är intresserade av ett förhållande.. kan det va så? haha långt och töntigt inlägg... ba skrev och skrev så fick de bli som de blir.. och det blev de ju:P hajjar duuuu;P (tror killar har för höga krav....)

2007-09-04 @ 21:39:28
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: Pontus

Bästa Johanna. Jag försår faktiskt exakt vad du menar. Om alla kvinnor hade samma mindset som du...

2007-09-04 @ 22:10:46
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback