Godkväll, godkväll!

Ganska vanlig arbetsdag. Jag fick en riktigt förfärlig arbetsuppgift i slutet av dagen gällande balansbokslutsbilagor. Jag skulle sätta ihop över 100 sidor i excel i en megaformel som skulle gälla för framtiden och usch!
Arbetsskada i fingrarna fick jag iallfall. Jag ser mig hur det är tänkt:

"fasen, vi har massa skittråkigt hjärndött skräp som behöver göras..."
"jamen ge det till den där snygga lobotomerade prao-eleven eller vad han nu är för nåt, då?"
"aha, du menar han som ritar smileys på påminnelserna och sitter och ritar träd på APT-mötena?"
"EXAKT!"
"he he he... consider it done..."

Nåja, det gick bra. Efter jobbet stack jag &
Ann-Marie på dejt, Lindberg tajmade vår dejt & anlände som observatör. Vi satt på Waynes och diskuterade allt från Annies syn på religiösa konflikter till sjuka filmer & Jonas syn på handikappade människor.

Sweet.  

Sen råkade jag av slump komma på nåt supersmart när vi skulle säga adjö. Jag skulle skämta men det blev värsta idén! Ann-Marie håller ut armarna som barbapappa för att ge en bamsekram o så säger jag: "krama Lindbergan först så kan jag krama längre" SKITSMART!
Jag menar, är man den som kramar först så finns det ju en maximum tid för vad som är socialt acceptabelt - är man sist, så kan man dra ut på den gränsen lite medan det fortfarande är okej. OCH! samtidigt kan man låtsas vara lite såhära svårfångad genom att inte krama the special one först av alla - utan sist!

Nä, nu blommar jesus - Jag Är ett romantiskt geni!
...shihi ^^


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Vaddå min syn på handikappade? Det är du som är socialdarwinist, inte jag!

2007-10-22 @ 20:54:46
Postat av: Annie

Kul att vår kompis-fika helt plötsligt blev en dejt på bloggen :p Haha, och jag ska faktiskt ge dig cred för din geniala idé. Ska nog köra den :) Nu har du testat den, nästa gång får du använda den på nån söt tjej du gillar ;)

Postat av: Pontus

Lindberg: Du, sakta i backarna, vi enades ju om att att klassiska liberaler indirekt är socialdarwinister. Så ere! Tillbakakaka gills inte!
Annie: Typiskt en sån där konservativ jävel som du att sitta o märka ord, hahá :D Aye! Jag vet, my plan is in motion...

2007-10-22 @ 21:10:53
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Vaddå enats! Din jävla nedsolkade öststatare och kommunistpack! Liberalism och socialdarwinism är totalt och fullständigt oförenliga och hör sen!

2007-10-22 @ 21:21:12
Postat av: Roggan

Säger killen vars lön betalas med hjälp av skatt:P

2007-10-22 @ 21:24:11
Postat av: Pontus

Lindberg: Du bröt just två regler! Först rånet av
min patenterade "nedsolkade öststatare" och sedan tillbakakakan! Ett samhälle fullt av sånna med ditt "Mind-set" skulle vara ett samhälle utan handikappade människor. End of discussion ;)
Roggan: haha, du ser! ;) hahahaha

2007-10-22 @ 21:28:32
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Genom irrationlla slutledningar och brist på information kommer du fram till felaktiga konklusioner. Jag kan peka ut åtskilliga fel i ditt resonemang, såväl av informationsrelaterad- och logisk felslutskaraktär. Det är dock fullständigt meningslöst att föra den diskussionen här, varför jag tycker att du tillsvidare bör sluta med dina implikationer.

2007-10-22 @ 21:43:30
Postat av: Pontus

Du kan fortsätta interfoliera med disillusionerade grunder om det är eder önskan men att negligera de fakto att din Nattväktarstat annihilerar belastade individer är lika med desinformation.

2007-10-22 @ 22:02:21
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Annie

Jag måste med stor sorg meddela att "Felslutskaraktär" inte är ett ord. Tyvärr

2007-10-22 @ 22:03:13
URL: http://vandelay.blogg.se
Postat av: Lindberg

Pontus: Nu snubblar du över dina egna formuleringar. Nattväktarstaten annihilerar inte en enda människa, det är liksom lite tanken bakom nattväktarstaten; att den inte har ihjäl folk.

Annie: "Felslutskaraktär" är en sammanbindning av "felslut" och "karaktär". Ordet finns förvisso inte i SAOL, men in svenska språket finns möjligheten att sammanbinda två ord på detta sätt, för att bilda nya ord.
Jämför: "Arbetsmarknadsdomstolsprotokollförare" är förvisso inte ett ord som finns i SAOL. Icke heller har det något faktiskt användningsområde, men icke mindre finns möjligheten att binda samman "arbete", "marknad", "domstol", "protokoll" och "förare" till en helt ny betydelse.
Har jag gjort min poäng tydlig nog?

2007-10-22 @ 22:30:10
Postat av: Pontus

Haha, jo - indirekt sötboll ;D

2007-10-22 @ 23:10:14
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Partygeneral

Måste säga det igen, Lindberg - du är min idol!

2007-10-23 @ 08:02:25
Postat av: Lindberg

Skål på dig, Partygeneralen ;)

2007-10-23 @ 08:27:49
Postat av: Anonym

kompis fika - dejt är det väl rätt stor skillnad på? frågan är bara vilka som hajjar och inte hajjar

2007-10-23 @ 22:30:36
Postat av: Pontus

Du måste vara akademiker som dragit den slutsatsen, tillåt mig fråga dig: Var har du studerat? Västergårdhögstadiet månne? ;)

2007-10-23 @ 22:36:56
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Aleksanderviktoria

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2010-12-08 @ 13:29:38
URL: http://aleksanderviktoria.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback