Åldersdiskriminiering...

Det här med att vara äldsta syskonet har både för & nackdelar. Först får vi ju genomgå alla svåra grejjer först, medan småsyskonen helt enkelt gör rätt från början. MEN, liksom en drake bara lyfter i motvind så växer & härdas människan av motgångar!
Jag som storebror blir alltså psykiskt starkare än min lillasyster.

Sen får ju den där lilla skitungen mer uppmärksammet av mami & papi, vilket gör att jag te.x behöver en blogg & en smula humor för att få mitt uppmärksamhetsbehov uppfyllt.

Men det värsta av allt är att föräldrarna helt tappar fattningen på ålder & ålder. Fan, syrran är 15 bast och gör fan inte lika mycket som jag gjorde när jag var 15. Nej fy fan, när jag var 15 så byggde jag veranda, lagade parabolen & städa hela huset med argumentet: "Ja, men du är ju äldre"

Nu, 4 år senare är det samma argument som gäller när jag bonar golvet, bygger jetplan & klipper gräsmattan. Och hur är det för syrran...? "Nej, men Lisa, låt du tallriken stå kvar på bordet jag tar... Pontus tar hand om den snart..."

O alldeles nyss frågar jag med min honungsröst: "duu... kan jag låna datan nåra minuter?"
"..."
"hörr..."
*SMACK* Värsta örfilen!?

Morr...
image480
Currently @ War

Kommentarer
Postat av: charlie

fan e din syrra adopterad pontus? för hon ser ju faktiskt riktigt bra ut... HOHOHOH (du vet vad som skall göras, fram med symbalerna bara!) hihi puss

Postat av: anette

du, jag ska tala om att det faktiskt inte är så lätt att vara lillesyster heller!

2007-10-25 @ 20:34:54
Postat av: Pontus

Charlie: haha :D Räkna med & bli hedersmördad om du kommer i närheten... Jag har föresten mejlat din bloggadress till din morsha :D Det här kommer bli skitkul! hihihiihihihihhihi...
Anette: Äsch, det enda du har att gnälla över är att du fyller 18 efter ditt storesyskon!

2007-10-25 @ 20:44:45
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Roggan

Jag känner igen vart enda ord du skriver! Shit alltså de ska vara lyckliga att de kan glida genom ungdomen på en räkmacka med en storebror som gör grov görat åt dem...
Ses på söndag by the way då ska små pojkarna i arsenal få bekänna färg!

2007-10-25 @ 21:31:06
Postat av: Miriam

Så sant, så sant...

2007-10-25 @ 22:22:23
Postat av: Malin

Det gör ju det hela bara roligare när man gör uppror och är yngre. Tänk vad paff mammsen
blir när den lilla kan ryta ifrån.

2007-10-25 @ 23:36:01
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag är yngst och kan säga att det är verkligen såååå mkt bättre att vara det. livet är orättvist.

2007-10-26 @ 11:10:43
URL: http://thestockpile.wordpress.com/
Postat av: Pontus

Roggan: Ah, du ser! Fast Liverpool won't stand a chance ;)
Miriam: SÅklart, dte var ju jag som skrev det ;) haha
Malin: Grejjen är att ni småsyskon alltid får spö...
Erik: mhm... fan. ;D

2007-10-26 @ 11:32:28
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Alexfuckingsander

Pontus, du börjar tyvärr sacka ner dig som en hockeypojke som inte äns får spela i B-J. Sorgligt att se, men Charlie har rätt i det att han säger att han håller på att ta över andra platsen bland sveriges manliga bloggare. Ettan är ju ohotad. Sätt igång och producera!

2007-10-26 @ 13:28:11
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Roggan

Bloggkriget är ifull gång who will prevail?

2007-10-26 @ 13:55:08
Postat av: Pontus

Alex boi: Säger han man möter på stan i mjukisbrallor... ;) Saken är biff!!
Roggan: Vilka gäller kriget? ;D

2007-10-26 @ 14:05:02
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Roggan

Det är ett triangeldrama ;) På söndag får ni spö!

2007-10-26 @ 17:31:18
Postat av: Prebennatalie

Great site

2008-11-06 @ 11:37:53
URL: http://prebennatalie.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback