Hahaha! "p-pappa...buss på!"

Alright, idag jobbade jag på jobb nr 2. ICA. Och det hände något oerhört roligt. Jag var visserligen skrämd till döden, but still... haha.

Aggresiv, hotfull & kanonhårig syrianfarsha 50+ kommer till kassan, betalar o sen säger han:

"DO, e de du såm skriver schit om hockeypojkar på den internet?!"
Jag vaknar upp ur min trans omtöcknad o ba:
"va?"
"DeR DO, det finns dom folk de berör."
Jag övervägde att berätta för honom att sanningen ibland kan vara hård. Ska folk inte få skriva om kommunister, bara för att dom är ondksefulla också kanske? 
"Jaha... nehe... jaja.. menaru bloggen eller?"   hihi, min målgrupp här på bloggen stiger till; Hockeyfarshor.
Så ställer han sig o pekar på mig hotfullt o ba:
"Den. DO, skha inte skriva sånna den dära mehra!!!"
Jag blev ju kanonrädd o tänkte: nä, snart spottar han nötter i ögonen på mig och choppar av mig armen med sin slaktarkniv han förmodligen har med sig...
"Dom får hemst gärna skriva tillbaka - vilket dom gjort"
Det här trollet kopplar på en basröst som påminner om introrösten till biofilmer
"DO, sluhta NO...DO SCHKA!"

Sen vandrade han iväg och kön kollade fundersamt på lilla mig när jag bara satt där och log mitt vackraste skinande leende av triumf! :D

Jag ser verkligen scenariot framför mig, farshan o den stora starka hockeypojken:
"p-pappa... du... du, det är en på internet... han, han skriver att jag har vita intersportstrumpor på mig!"
"abri, vad sägher do mihn son!? vad bor han!?!?!"
"han jobbar iallfall på ICA ibland...p-pappa... kan du inte kila ner o köpa proteinpulver åt mig o sen hota honom? pappa, du måste hota ICA-kassören!"
"jajaja, vadho har do vita intersportstrompor?"
"bara svarta..."
"ihhhh, han skall min finger få!"

Schön familj...

Du kanske borde ta hand om din egen son i första hand... ;)
image515

Kommentarer
Postat av: Jossan

HAHA, du får passa dig pontus;) Hockyfarsor är ju snäppet värre än pojkarna!

Postat av: Alex Rosen

Haha, mission accomplished ;)

2007-11-10 @ 18:08:42
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: ida

Oh dear, jag hade nog dött av hjärtinfarkt om någon stor hårig turkpappa kom och skällde på mig. Haha! Tur att du överlevde pontus, cred till dig!

2007-11-10 @ 21:02:29
URL: http://sucre.blogg.se
Postat av: Erika

Akta sig pontus... det där kan sluta illa!

2007-11-10 @ 21:48:42
Postat av: Pontus

Jossan: Haha, ja, de tävlar brutalt... ;D
Alex boi: Copy that, over n' out.
Ida: Ja, mitt hjärta satt ovoltade i bröstet... haha
Erika: haha, ja, för han kanske... ska beställa hårvaxning på ryggen åt karln' HAHA!

2007-11-10 @ 22:13:51
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Ahahaahaha :D

2007-11-11 @ 11:48:00
Postat av: Anonym

Lilla vän kolla på dig själv! Du står inne på TK och putar med läpparna som värsta bruden...du är en ynklig ursäkt till MAN!

2007-11-11 @ 22:42:25
Postat av: Pontus

Hespero: hihi... ;)
Anonym: Haha, den sved hårt! Vanish.

2007-11-11 @ 23:03:43
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Alexrosen

Ännu en sån där rolig kommentar min vapenbroder, absolut relevant till inlägget också? "kolla på dig själv", kanske menade att man ska se ut som på bilden för att vara man på tk ;)

2007-11-11 @ 23:37:12
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Martinao

Du ar medveten om att du kommer bli hedersmordad?

2007-11-12 @ 01:31:50
Postat av: Alexfuckingsander

Haha underbar humor när den är som bäst, på gränsen till livshotande, synd att inte alla tar det för vad det är, vi är ju trots allt södertäljes mest populära manliga entertainers på bloggfronten och inga elaka människor d:-)

2007-11-12 @ 02:24:22
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Pontus

Martinao: hedersmördad*
ALex boi: haha, ja, Södertäljes lokala Alex Schulman vafan :D

2007-11-12 @ 07:30:30
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Den här humorn är obetalbar!

2007-11-12 @ 09:43:28
Postat av: Anonym

Pontus, de här är inte bra alltså.

2007-11-12 @ 18:55:27
Postat av: Anonym

de är väldigt få syrianer (om de ens är någon) som spelar hockey?

2007-11-12 @ 19:00:51
Postat av: Pontus

Hmm... han kanske var jugge...
O du har en poäng, jag har aldrig sett en syrian på ett bra grillor... :) Nåja, folk borde ha mer humor tycker jag ^^

2007-11-12 @ 19:05:25
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tamara!

"Hmm... han kanske var jugge"??
oki ja har varit tyst ett bra tag nu men seriöst va e d du håller på me?!va menar du me att han kanske va jugge? nån speciell du menar lr?
o sen tycker ja att du ska sluta o skriva allt sånt o allt annat skit här som man inte fattar nått av för du kan ju inte ens stå för d sen..som d största exemplet när ja frågade andrea om ja kunde ta me hugo på den där festen förut då sa nee han får inte komma..innan sa du oki låt alla hockey boys komma o möta mig ja bryr mig inte..vad fick dig att ändra dig just den kvällen då?för att du insåg att du va för nära stryk lr?snälla sluta spela lr fan du gör du blir inte mer omtyckt

2007-11-12 @ 22:39:43
Postat av: Pontus

Hej gumman.
Ser du skillnad på Svenskar & Norskar eller? För mig gäller iaf samma princip här. "o allt annat skit här som man inte fattar nått av" det finns ordlexikon på internet, att googla ord brukar också gå bra.

Haha, jag har aldrig sagt "låt dom komma o möta mig" haha, jag trivs med min näsa som den är. ;)

Det hade väl inte spelat nån roll om du tagit med dig din pappa eller hugo - han som hade festen ville inte ha dit nåra fler killar.

såe, varutav denna ilska?

2007-11-12 @ 22:58:16
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tamara

Jaha så du säger att juggar e som syriner?!mm tack för den..
oki men ja tror att om man skriver en blogg så ska man vell skriva så att folk förstår o inte behöver använda ordlexion o vad d nu e.
nee oki du kanske inte sa just så men du sa ja bryr mig inte om vad dom ska göra lr nått liknande iaf..
hahah aa oki d brukar ju låta så,d va därför era andra kill pollare kom dit..aja ja vet hur d e iaf o säger bara att du inte ska skriva sånt när du vet att folk inte tycker om d..

2007-11-12 @ 23:04:29
Postat av: Pontus

Jag säger bara att det inte är så lätt att se skillnad ibland...

"oki men ja tror att om man skriver en blogg så ska man vell skriva så att folk förstår o inte behöver använda ordlexion o vad d nu e."
...haha, det beror väl uppenbarligen på vilken målgrupp man skriver till...

haha, amen lägg ner - de som är Bjudna kom ju såklart. End of discussion.

2007-11-12 @ 23:18:13
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tamara

oki o vilken målgrupp skriver du till då? Göran Persson o hans kolegor lr?

hahah ja säger inte att vi blev upprörda för att vi inte fick komma fan skiter vell i festen d ja menar e varför d va just när ja sa att ja skulle komma me hugo som d blev sånt neej,du bevisade ju där hur du ser på allt d just där.End of discussion

2007-11-12 @ 23:29:05
Postat av: Therése

vill inte lägga mig i men va fan e det här? :D pontus får skriva vad han vill i sin blogg, herregud, det e en sida där man yttrar sina tankar osv, och förresten så fattar jag inte varför en massa hockeyboys ska ta åt sig så jävligt? det måste ju bara betyda att det Pontus skriver är sant. behandla andra och speciellt tjejer lite bättre så kanske ni får fler vänner än fiender.. usch vad less jag blir nu :@ låt min söta pontmeister vara!

2007-11-12 @ 23:44:26
URL: http://touchoftess.blogg.se
Postat av: Alex Rosen

Titta, en hockeykille! --->
d:-(

Nämen tjejer, nu får ni ju ta och lugna ner er lite, tess, ta era dispyter någon annan stans ;)

Tamara: Jag som var med pontus under denna lilla tillställning får väl försvara honom, jag vet själv vad han sa då jag stod brevid, och det han menar är ju självklart inte att ni skulle vara sura över att
ni inte "blev bjudna" utan det att han som hade festen inte mådde speciellt bra och sa ungefär: dem som redan är bjudna får komma, men inga fler. Har ingenting med Hugo att göra som person, utan att det kom upp på tavlan senare. Av respekt för ägaren av huset säger man då snällt med bestämt nej, du vet säkert hur det kan bli också, många bäckar små...

2007-11-12 @ 23:55:21
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Tamara

Klart han får skriva va han vill men lika mycket som han tar illa upp när dom håller på lika mycket tar ju dom illa upp d förstår man ju..men ja säger bara varför han fortsätter me sånt efter allt..

haha som sagt ja blir inte upprörd av att vi inte var bjudna d ja undrar här e varför ja i ena minuten fick komma o andra inte när ja just skulle komma med en så kallad hockeykille..oki ja respekterar han som ägde festen men då borde han vell ha sagt nej till mig oxå minuten innan..

2007-11-13 @ 07:29:08
Postat av: Pontus

Tamara: Haha... Sofistikerade människor som försår sig på humor. Jag kan inte påstå att Svenskan är särskilt svår heller :) Hoppas du vaknar upp på rätt sida idag :D
Therése: Haha, Kinderägget - My knight in shining armor? ;)
Alex boi: Sådärja - min katt sitter här brevid och nickar, den hajjar.

2007-11-13 @ 07:29:38
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Pontus

Tamara: haha - vad vet du om det?

Det hade inte spelat nån roll om det så varit en fotbollskille. Förstå, förstå, förstå!!!

2007-11-13 @ 08:51:21
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

fortfarande pontus, du kan inte hålla på och skriva ut en massa skit grejjer så här på nätet. vet att bloggen är en sida att ventilera sig, men som tamara säger: folk tar åt sig! och varför fortsätta när det blev som det blev sist? Och saken är den att när det väl kommer till kritan så förlorar du iaf. De är korkat pontus, så korkat.

2007-11-14 @ 09:14:43
Postat av: Pontus

Jag är ledsen, men jag har verkligen svårt att ta till mig saker när det är någon anonym som skriver.
"varför fortsätta när det blev som det blev sist?" Det var en fredlig debatt som kanske spårade lite här & var - men jag tror att båda sidor fann det roande :).

"Och saken är den att när det väl kommer till kritan så förlorar du iaf"
Saken är den att jag förlorar inte.

2007-11-14 @ 10:35:44
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

Men för i helvete, Pontus skriver väl vad han vill. Vi som läser denna blogg dag efter dag trivs med det han skriver, ni som inte tycker om det och tar åt er - FAR ÅT HELVETE och lämna bloggen ifred.

Väljer han att använda sådan svenska att vissa människor inte förstår, är det väl ganska uppenbart att bloggen inte är lämpad för er?

2007-11-14 @ 17:47:29
Postat av: Pontus

Vad trevligt med någon som är anynom med hjärnan på plats - er finns det få av :D Lysande slutsats måste jag säga. Love.

2007-11-14 @ 18:13:02
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tamara

hmm jo ja vet rätt så mycket om d men aaaja...oki men varför va d oki att jag fick komma då?ja e inte nån fotbolls kille lr hockeykille för den delen heller..
ingen från den normala sidan tyckte att d va roade för att d skulle inte bli så stor sak av d i så fall..
va fan ska alla skriva samma sak hela tiden som försvar? JAAAAA jag fattar att han får skriva vaad han vill meeen han har ingen rätt att skriva nått som folk tar åt sig av d spelar ingen roll vad d e..oki en gång kanske men inte när han vet att folk tar ialla upp av ett ämne..tror nog du oxå har tagit åt dig av nått i ditt liv o gillade du d då?nee tror inte ja heller..

2007-11-14 @ 18:34:02
Postat av: Tamara

Och om den här sååå fantastiska bloggen inte e för nån av oss så ska han inte heller skriva om nån av oss heller

2007-11-14 @ 18:36:08
Postat av: Anonym

jag tror inte alla fann det roande, det handlar egentligen inte om det. det handlar om att du skriver ut åsikter och ideer, tankar om människor som kan läsa den här bloggen, som tar åt sig, som har vänner och som sen snackar skit om dig och ogillar dig. Hockeykillarna tar det, de berör dom men mest som en loppa på en katts rygg. Däremot andra saker. Näe, du är ute på hal is (roligt uttryck) och jo, du förlorar.

2007-11-14 @ 19:47:43
Postat av: Pontus

Av det enkla skälet att du var tjej. Haha "normala sidan" ... :D
Bäste Tamara. Jag kan ibland råka läsa att socialdemokraterna vill höjja skatterna, tar jag illa upp? Ja. Vad gör jag? 1. Jag låter bli att läsa. 2. Jag låter bli att rösta på dom. 3. Jag lägger fram Vettiga argument om varför vi inte bör höjja skatterna. 4. Jag går INTE till pappa som kilar iväg och hotar Anders Lago... ;D
Det känns lite som om Du vill gnälla på massa saker som liksom inte spelar någon roll. Ta ett glas varm mjölk o slappna av?

Anonym: Hah, jag skriver min syn på saken - att folk har olika åsikter är väl ganska naturligt. Du tjatar om att jag förlorar... Vad?

2007-11-14 @ 22:19:25
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tamara

haha aa precis där sa du d själv..
asså ja tror du va lite ironisk där men att du ens jämför d med en sån sak..d va inte ens min pappa som kom fram till dig,ja gnäller inte på saker i onödan tro mig men aja ja orkar inte hålla på mer,tänk till lite innan nästa gång du skriver nått bara..

2007-11-14 @ 22:54:37
Postat av: Alexfuckingsander

Det där sista inlägget var underbart! Då menar jag förståss Pontus sista inlägg.

2007-11-15 @ 02:51:54
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Anonym

Men snälla lilla rara, han skriver precis hur mycket han vill om vilka han vill, så länge han håller sig inom lagens ramar. Ni har väl precis samma rättighet att skapa en blogg vid namn hatapontmeister.blogg.se och skriva så mycket det bara går. Att det är kul att snacka skit, och ännu roligare att läsa om det kan väl knappast vara något nytt? Förövrigt finner jag det väldigt jobbigt att läsa det Tamara skriver, så många nya ord...

2007-11-15 @ 16:32:18
Postat av: Tamara

Men snälla lilla rara ja har ett bätte liv en så faktiskt o mitt liv går inte ut på att skriva en lr snacka en massa skit bara för att ditt gör d..jaha men då behöver du vell inte läsa d ja skriver,ja skriver inte ens till dig utan till pontus så precis som du sa till mig så behöver du inte läsa d om du tycker att d e så jobbigt

2007-11-15 @ 20:55:18
Postat av: Anonym

du förlorar i loppet för alla väljer ändå "de" andra. att snacka/skriva ner folk på din blogg gör inte att fler tycker om dig, snarare att folk irriterar sig.

2007-11-16 @ 10:00:36
Postat av: Pontus

Jag kan inte påstå att jag skrivit något obefogat skitsnack nyligen...? Upplys mig isf.
Om jag skriver skit om nåra, så är det för att dom förtjänar det - och blir dom sura, ja, då rör det mig inte i ryggen ;)

2007-11-16 @ 12:23:54
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

du är såå cool

2007-11-17 @ 14:50:02
Postat av: Pontus

I know ;) You must be the other guy?

2007-11-17 @ 15:52:09
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

obefogat skisnack? jo. men men, tydligen förstår du inte. vilket är synd för din skull.

2007-11-17 @ 17:20:50
Postat av: Pontus

Upplys mig?

2007-11-17 @ 18:22:53
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Joni..

Godmorgon solstrålar!

2007-11-18 @ 09:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback