Dictum, Factum!

Sagt & Gjort!

Jävligt bra kväll igår. Jag o Johannes stack o handlade mat, lagade: RaSjögren Tacos Deluxe.  Ypperligt, ypperligt!
Det var jävligt kul o handla med den där gossen. Han nappade helt fullständigt på varenda jävla erbjudande i hela ICA Maxi!
Efteråt var herr Johannes en smula konfunderad:
"Öhm... varför köpte jag en Amaryllis för?"

Efter vår efterätt i form av kladdkaka så spanade vi Parlamentet. Fan, jag skratta så jag grät när han i blått parti skulle vara skolminister Jan Björklund:

"Alla som går praktikinriktning på gymnasium är loosers och måste måste måste lära sig historia... för dom är loosers!"
Programledaren: "Såe... du menar att alla som läser praktiska linjer är ...loosers?"
"Tjaaaaa... man ska ju inte genarellisera men.... JA."

hihiihihihihihihhi....

Idag fick jag höra att vår käre Södertälje kommun hittat en kvartsmiljon sedan 1998 som legat o skräpat. Tydligen så hade hälften används till nåt och resterande föreslogs gå till en personalfest... haha ^^

Spanade föresten en jävligt smart skylt brevid arkivet idag:
image507

NÄHÄ? Det är bra att det står det... annars hade jag rusat in efter mina bokföringsordar medan min granne rullar omkring i elden ^^

...kul punkt nr 4 också... "försök släcka själv med den utrustning du har till hands" ...Kommer vaktmästaren så skulle jag lätt kasta han i brasan med tanken att kväva elden. (Jag och vaktmästare har aldrig gått ihop. Aldrig.)

"Oj, vad tråkigt, elden blev inte släckt, du, jag stänger dörren efter mig för att "begränsa omfattningen". Varsågod! En försmök av värmen i helvetet! MUWHAAAHAHAHAHAHA!!! "


Kommentarer
Postat av: Malin

Se till att ha Lago tillhands om punkt 4 blir till verklighet. Jag vill inte sponsra hans drinkar på er personalfest. :)

Postat av: CC

yeeeyeeeyee :p

2007-11-05 @ 22:10:10
URL: http://doublec.blogg.se
Postat av: Emelie

Klockrent "varför köpte jag en Amaryllis för?"

2007-11-05 @ 22:13:13
Postat av: Lindberg

Köpte han verkligen en amaryllis? Han är för skön den där Rasjö!

Jag är oerhört glad att jag inte betalar skatt till Södertälje kommun om de använder 125 000 till en personalfest. Jävla parasiter!

2007-11-05 @ 22:15:59
Postat av: Johannes

Jodå, en amaryllis blev det! Med två knoppar!!!

2007-11-05 @ 22:21:19
Postat av: Pontus

Malin: Efter alla vaktmästare så ska jag spana efter honom... ;)
CC: ^^
Emelie: yes box :)
Lindberg: Jag tror att dom sa det med glimten med ögat - även fast det inte borde vara nåt man skämtar med... haha
Johannes: Den luktar nog gott :D

2007-11-06 @ 07:28:17
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback