"öh...namn?...vilket då...?"

TJO! Nu ere såhärva, att jag efter plugget, stack med Olssons rally-bil till Moraberg. Destiantion Elgiganten & Plantagen.

Olsson skulle lämna in en kamera och jag skulle köpa blommor åt mami :)

Elgiganten:
vi traskar fram till "reklamera" disken och snubben där säger att han kan skicka iväg kameran till producenten så får dom se över det hela.
"Så vad heter du?"
Olsson mumlar: "huh.... vilket ska jag ta..., kanske.. hm..."
Snubben vid disken som ser aningen konfunderad ut säger i en lätt och klar ton: "Ditt eget namn går bra..."
"hum? Jo, kanske, eller farshans kanske...hm...äh, Christoffer Olsson"
"jaha, och postadress?"
"hm... ska jag ta deras kanske...mummel mummel..., asså gäller det här bara reparation av kameran?"
"jajamen"
"aha...hmm... mummel...amen då lär det ju gå..."

Christoffer min vän, mår du bra? var det första jag tänkte, men han berätta sen att det var hans fars företag som köpt den så han var osäker på om han skulle säga sitt namn eller farshans. Aja, jag tyckte det var kul då.. haha såhära überförvirrad snubbe, tihi.

Plantagen:
Jag var på jakt efter Blomma för Dagen, men jag kan ju inte veta vart den står i butiken, så jag går fram till första bästa anställda:
"Tjena, du, vart har ni Blomma för Dagen nånstans?"
snubben (med lätt moppemustasch) vrider huvudet långsamt (som i en skräckfilm) o dreglar (!) o säger sen: "uhm, vet inte" o vänder sig bort igen.

Både jag och Olsson fick kalla kårar och kilade snabbt därifrån... Söker med blicken, ser en anställd längre bort, en gumma med stort fluffigt hår, ser ut som en riktig trädgårdsmästare, så jag traskar fram...:
"Tjena, har ni Blomma för Dagen här nånstans?"
"Hej, hm, ja på fröer... där nere..."  Någonting står inte rätt till, hon flackar med blicken o verkar allmänt scary...
"aha, nej jag tänkte på kruka?"
"Ja den borde finnas, om den finns kvar alltså."
lång tystnad.
"...du har ingen aning om ungefär vart den skulle kunna vara? :)"
"ute kanske?"

vi traskar skeptiskt ut o kollar lite, men lägger ner det ganska snabbt. Kollar in, där står det två EMO-anställda som jag inte tänker prata med. Finns det några här som inte är prao-elever? frågar vi oss. Och sen kommer vår natur-afrodite, blond tjej med trevlig uppsyn, frågar henne o hon visar direkt. ta raaaa!

Således kan vi dra slutsatsen att Olsson är kvalificerad som Plantagen-arbetare ^^ hä hä hä...


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Olsson i ett nötskal alltså!

2007-05-03 @ 15:08:10
Postat av: Olsson

Vad ska man säga? Allt har sin förklaring men jag tänker då inte dra ill med någon nu. Vi fick iaf kameran inskickad för reparation och en par fina blommor samt en bit god choklad :P Imorgon rockar vi :D

2007-05-03 @ 15:18:41
Postat av: Åsa

Assåååå, du skulle ju åkt o handlat imorgon ist, för då jobbar jag där efter skolan :D

Postat av: Pontus

Lindberg: HAHA, eller hur ;)
Olsson: :D haha, ja men visst var det kul? ^^ Imorn ere Party Party, S04!
Åsa: haha, jao men du får ta o styra upp dina arbetskamrater så att de blir acceptabla ^^

2007-05-03 @ 17:27:06
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback