amen vad shyst...

Hey du söte bloggläsare, må du inte halka i duschen (som vissa andra av oss - WALLA jag)

Nu ere såhärva, att jag deklarerade igår, tog mig hela 27 sekunder och ett telefonsamtal. jag måste betala in 126 kronor, FATTARU!? TVÅHUNDRAFEMTIOTVÅ TUGGUMIN!?

aja, sen så ser jag vad utgiften består av, och vad möter mina grå/blå/grön/gula ögon?

Begravningsavgift 0,16%  = 12 kronor.

1. Vafan ska jag betala begravningsavgift för? Min vackra fru får väl slänga mig i skogen, (gärna i nån vacker älv dårå) men jag menar varför, varför varför betala?!

2. Vad får man för jävla grav för 12 spänn? En maskros på huvet eller...? 

3. Eftersom det inte är plattskatt som det ska varaborde det här betyda att de som betalat in mycket skatt får en finare grav. Men vet du vad jag tror? Jag tror att dom slänger oss allihopa i nån halvkass gammal rostig husvagn från -72 och kör ner den till Polen där dom styckar upp oss o lägger in oss i deras korv-med-bröd och marknadsför det hela som: Extra proteinrik svensk korv, med spår av tungmetaller & hår.

Med andra ord, det är kasst o vara rik. Länge leve Anders borg.
Appro på politiker, stackars Mona Sahlins man, om hon nu har nån.


Kommentarer
Postat av: kommunisten

Axén Ohlin - ett borgarsvin!
Heja 1a maj demonstrationen i stockholm igår!

Postat av: Pontus

...Hörru hare, ett gott ord till om den där monstersekten "kommunism" så blockar jag ditt ip-nummer. Have I made myself clear? ;) Pusspåre.

2007-05-02 @ 20:08:52
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: David

ye, jag blockar också! man borde bygga sin egen gaskammare

2007-05-02 @ 20:48:34
URL: http://davemeister.blogg.se
Postat av: Lindberg

Pontus, come join the dark side! We have cookies...

Som din politiska mentor är jag stolt över dig. Ett år till så har jag helt fått över dig på min sida. Vi får bara arbeta bort de där socialdarwinistiska tendenserna som stundom fördunklar ditt sinne.

2007-05-02 @ 20:55:16
Postat av: Lindberg

Tillägg: den där dyrkan av kryptokommunisten Anders Borg måste också filas bort!

2007-05-02 @ 20:58:12
Postat av: Pontus

David: Ja, vad säger man? 8 miljoner judar kan inte ha fel... ;)
Lindbeg x2: v-i...ll i-n-t-e, men argh... må-s-t-e ha, ugh... kakor! Varför kan du inte bara erkänna att du vill göra du vet vad med handikappade människor? (porrigt det låter va?) nej, jag säger att vi sliter bort Anders Borg från moderaterna och gör anspråk på honom, tillsammans kan vi regera världen mohahahhaha.... (jag mår bra)

2007-05-02 @ 21:45:13
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Julia (Erikas polare)

Yo Pontus! Måste bara säga att din blogg e såå skööön! Älskar hur du värderar pengar i antal tuggummin man får för dem, precis som på den gamla goda tiden när man var liten..!Du får nog börja skriva i nån tidning snart för man får inte vara så där rolig o intelligent utan att göra nåt av d;)!
Kram Julia

2007-05-02 @ 21:54:24
Postat av: Wennlund

Hahahhaha årets skämt, nån kallade dig för intelligent ; )... Jag driver bara min lilla sockertopp, så, några nya judeksämt på g?

2007-05-02 @ 22:10:49
URL: http://wennlunds.blogg.se
Postat av: Pontus

Julia: Amen tjenare sötnos, så kul att du hittat in ;) haha tidning... well, öppen för förslag ;D
Wennlund: näeee, eller ok, för din skull honey; Det var en gång en jude, en somalier och en elefant, dom åkte luftballong, plötsligt kastade somaliern ner massa vapen. varför då undrade elefanten? för vi har så mycket vapen blev svaret. Sen hoppade juden ner, o då frågade somaliern juden i fallet; varför tar du livet av dig? För det finns gas i ballongen o det dör man av, svarade juden. he he he...

2007-05-02 @ 22:47:57
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Malin

Asso, Mona sahlin har en son som heter jakob, han äre nog synd om. Och så är det väl din vackra fru som tvingas betala din gravplats^^ Nej asså jag säger det, ETTERSTUPAN; billigt bra och oh så effektivt!

2007-05-03 @ 17:31:36
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Micce

Wennlund, vadå driver? Minns du inte samtalet i skolan idag?;)

2007-05-03 @ 22:15:15
Postat av: Pontus

Malin:Stackars grabb, R.I.P. Det kostar inget att slänga mig i skogen? :D hehe...
Micce: PASSAREJ!

2007-05-04 @ 17:15:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Funbrain Poptropica

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2010-11-27 @ 21:21:44
URL: http://www.funbrainpoptropica.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback