Quality.

Kände att jag behövde en rubrik som börja på Q. Jag har nämligen rubriker med resten av alla bokstäver förutom Ö och X, kan ju vara bra för dig o veta, eller hur?

Jobbade idag dårå. ojoj, jag höll på o bli helt galen och slita mitt hår som matadoren i Ferdinan. Det var såhärva, det kommer en snubbe, 70+ garanterat senildement, (eller eventuellt hårt lobotomerad) med dubbelhaka och stora påsar under ögonen.

Som vanligt drar jag hans varor och ler sedan med ett honungsleende och säger: "177 kronor tack"
"vi ska se här..." säger han tar fram ett gigantiskt förstoringsglas och håller mot sin plånbok, muttrar, dreglar lite tar en förbaskad tid på sig... kön växer...
Tillslut får han fram 122 kronor.
"jag är ledsen men det är 177 kronor..."

(en gammal gumma som står next i kön säger samtidigt till mig(!), "kan du rappa på, jag måste hinna med bussen.") Det är sånna gånger man har lust att vräka ur sig saker som "VADÅ, vafan kan en gammal levande fosil som du ha bråttom till? krematoriet månne?" men jag har ju faktiskt en tendens att vara snäll... ;) så jag lät saken bero.

den efterblivna gubbfan stirrar på mig likt en död fisk och säger sedan:
"hm, amen behåll mina varor här... jag har kontakter serru, som kan fixa pengar, kommer snart..." och sen traskar han iväg...

...jaha?

Egentligen skulle jag kunnat parkera hans kvitto, men jag har glömt bort hur man gör det, och lägligt så fungerar inte telefonen. Febrilt letar jag efter en "parkera kvitto" knapp som inte finns, för man måste gå in i meny o grejjer. och att skrika ut i affären känner jag att det är ingen hit. och att ba sticka från kassan... nä det kan man inte göra. så jag trycker bort alla varor och satsar på att komma ihåg beloppet 177 kronor i huvudet, trycker på "ångra" knappen så att hans pengar åker ut igen o så lägger jag dom vid sidan om.

Efter ett tag kommer gamlingen tillbaka o säger:
"näe... det gick inget vidare... gör såhär, ta bort räkorna"

Hur ska jag komma ihåg vad hans lösviktsräkor kostade...? no can tell.
men med mitt elefant-minne så tänkte jag att det borde vara runt 85, så jag satt där o räkna tyst för mig själv 177 minus 85.... utbrister sedan högt NITTIOTVÅ!
"jag tar din hundring som du lämnade förut då.."

kunderna bakom såg ut som marsianer, det såg ju ut som jag tog pengar från kassan o gav honom. Men det gick bra tillslut :)

vilken pers... kunde inte låta bli att tänka efteråt... "jag har kontakter serru, som kan fixa pengar"
Man fundera ju lite på om den dära nära-döden gubben skulle vara nån slaggs maffiamedlem...^^ svårt o tro.

Sen var det match med Bronxeng, o yeah. jag lirade lite allt möjligt, vänsterback, mitt-mittfältare, högermittfältare. amagad, det är så kul ^^. men men man har ju bytt ner sig kan man säga. laget vi mötte skulle mitt gamla syrianska förmodligen pulvrisera med en si så där minst 8-9 mot 0. Vi förlorade med 7-3, men jag tycker inte att resultatet speglade matchen. :)

Nu väntar morotskaka & kaffe och... marknadsföring. åh, sluka mig.
Herrå honey.

Kommentarer
Postat av: Wennlund

Härligt att du hittade en schtekarkompis Pontus... ska ni leta pengar tillsammans nästa helg också eller?

Postat av: Malin

Levande fossil hahahahah LOL! :D

2007-03-27 @ 15:32:58
Postat av: Sandra

Haha du är så härlig Pontus!

2007-03-27 @ 22:10:39
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback