Destination: Estocolmo

Hali Hallå!

Jag & Lindbergan kilade upp till Stockholm för att flasha cashen o bränna lite deg, det var shoppingdags på g liksom. Studentpengar kittlar dödsskönt i plånkan :)


(Passarej, han är snabb med näven, speciellt mot krog-vakter, fast då tar han gärna fram en flarra Don Pérignon o daskar till vakten i fejjan)

Vi började strategiskt med att spana in läget och vid lunchtid hade vi pejl på saker o ting som skulle införskaffas. Sen så köpte jag en shyst blå pikétröja o den var SÅ Pontus, stilren och utstrålade charm. Sen köpte Lindbergan ett par vita Gant dojjor. Efter det så var det hög tid för en paus inne på sturegallerians café, där ordnade vi latte respektive cappuchino. (En latte där kostar förmodligen lika mycket som en Thailändska, runt 34 kronor)

Efter det så fick jag ju ta o lära Lindbergan hur man går i storstaden. Han blev liksom lite föst åt sidan och sådär lite småtacklad.

Pontus gångskola i schtekarschtan:
*Blicken ska vara fokuserad långt fram. (Eventuellt mörka solglasögon funkar aswell)
*Hakan ska vara lite högre upp och därmed ge en utstrålning som säger: "Recidite plebes, gero rem imperialem" =Stig åt sidan simpla medborgare, jag är på kejserligt uppdrag, latin dårå.
*Fram med bröstet.
*Upp med axlarna, för fan.
*Om det kommer nåt mongofetto som tar upp halva gågatan, vik av så sent som möjligt så att Shrek-immitatören hinner flytta sig också.
*Kommer det en snorunge, Mona Sahlin, någon spelare från Khaldeiska Ishtar eller eller andra människor som ligger längst ner på näringskedjan, ge dom en tackling in i väggen, hyr en bil, backa över deras ben... och i värsta fall deras vänsterarmar, tack.


jeje, sen så gick vi in o prövade lite shysta glajjor... Gucci eller Prada, det är frågan...
Var jävligt på G på ett par prada, vackra va? ^^ Men jag köpte ett par shysta sommarskor istället ^^

Sen så köpte jag en överdragströja eller vad det nu heter, en snygg tröja var det iallafall o lindbergan köpte en T-shirtskjorta.

Hittade nåra fräscha kombos... men vette fan asså...
...aja, det spårade ju ur...

Klockan är 00:14 och det betyder fika hemma hos Jonas med massa bullar, herrå! o Pusspåre.

Kommentarer
Postat av: Micce

Livets stora fråga, hur går man i Stockholm egentligen? Du har äntligen besvarat den;)

2007-06-16 @ 00:18:54
Postat av: Lindberg

"AmEx... det e AmEx"
/.../
"Snackar vi kläder har jag allt som finns i small
Prada, Gucci, LV och Yves Saint Laurent"
/.../
"Efter allt det här kan jag enkelt konstatera;
- Har man inga pengar kan man inte konsumera"
10 000-kronorsfrågan: vilken låt kommer utdragen ovan?
Fan vad sugen jag var på att köpa den där crémevita blazern...

2007-06-16 @ 11:21:09
Postat av: Therése

du var fett cool i hatten :D

Postat av: Pontus

Micce: Ha, exakt, vad skulle du gjort utan mig ;) hihi
Lindberg: Det är inte din pappa som betalar ^^ Jao, den var snygg, jag ville ha solglajjorna aswell... det där 100tusen kontot behövs ;D
Therése: Jag har redan min Driver's Hat, den är aaaaas ball ;) Ska visa dig den sen.

2007-06-16 @ 20:49:29
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback