VA FAN!!!

Dra mig baklänges i hundskit o kasta pinjenötter på mig, men varför i helvete blir man (automatiskt) skriven i svenska kyrkan när man föds för?!

o inte nog med det, DET KOSTAR PENGAR. nu ere såhär va att jag har räknat ut vad procentsatsen( 1,19%) blev som jag betalat till svenska kyrkan, utöver den vanliga skatten, och det är TVÅHUNDRAÅTTIOFEM KRONOR. Svenska kyrkan har berövat mig 570 tuggumin eller 1/24 dels platt-tv från el-giganten. jag blir så sur!!!!!!!!

och nu, när jag fått första chocken, så kommer nästa direkt.
"om du inte gått ut ur svenska kyrkan före 2 november så kommer hela näst kommande år att beskattas också"
VA FAN?! blodsugande iglar, bara för att nån tomte föddes nåra tusen år sen så tar dom pengar ifrån mig...bu huhuhu jag vill döööö

jag menar, det enda man mister om man går ur svenska kyrkan är 1. kyrkligt bröllop, what a pity. man kan dessutom mot en smärre avgift betala för det om man nu önskar det. och 2. en kyrklig begravning. man betalar för att nåra ska titta på en i en kista när man dör. skamlöst.  nej fy faj fån, jag känner mig som ett spån (RIM)

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Tror du inte att jag fick en chock när mina föräldrar berättade för några veckor sedan att de inte begärt utträde för mig ur Svenska kyrkan. Det är fördjävligt alltså, jag måste betala ett jävla frimärke för att skicka en utträdesblankett till församlingen där jag är skriven. Jag är skitsur.

2007-01-08 @ 12:15:15
Postat av: cecilia

Men godmorgon?
Det är ju skitlätt att gå ur, men man måste ju vara 18, där har du ju tur.
Eller, senast jag kollade, behövde man vara det.

Postat av: Pontus

yä, men om jag skriver ur mig nu så får jag ändå skatta på hela det här året, och det suger.

2007-01-08 @ 16:02:35
Postat av: Roggan

HAHAHAHAHAHAHAHA

Jonas är med i svenskakyrkan!

Själv är man inte ens döpt :D

Men se det positivt grabbar ni fick ju i allafall rösta i kyrkovalet;)

2007-01-08 @ 19:22:47
Postat av: Lindberg

Roggan, jag är inte heller döpt, men på den tiden då jag föddes så blev man per automatik medlem i Svenska kyrkan och av någon outgrundlig anledning valde mina föräldrar att inte säga upp mitt medlemskap.

2007-01-08 @ 22:12:00
Postat av: Anders Gardebring

Precis. Konfirmering eller döpt spelare ingen roll. Är du född i Sverige och inte har gått ur är du medlem i Svenska kyrkan. Period. Det var först 1996 som det här ändrades så att man nu blir medlem i samband med dopet (dom för övrigt bara är en kristen akt, den har inget med den juridiska namngivningen att göra som en del tror).
För att gå ut styr man lättas webbläsaren till
http://www.uturkyrkan.se/

2007-10-05 @ 02:21:09
URL: http://www.uturkyrkan.se/
Postat av: Konradmolly

Wonderful and informative web site. I will recomend this site... Excelent work

2009-08-18 @ 08:21:00
URL: http://konradmolly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback