Working class hero!

Godagens. Var ju då på arbetsintervju på ekonomidelskontoret igår, uppenbarligen gick det bra. Jag började arbeta idag klockan halv 9.

Det var inte så svårt faktiskt. Styrde upp lite internräkningar, fixa lite beviljade bostadsbyggen, installera mig på mitt kontor. Jag delar kontoret i 1½ månad med en snubbe, Christian. (Men han drar om 1½ månad så då sitter jag där ensam) hihi.

Av alla lag så håller grabben på Tottenham. Asså, att hålla på Tottenham är ungefär som om jag skulle smeta in en sossekärring med jordnötsssmör och slänga henne i maren - även om man vill göra det så gör man det inte. suck.

Men han är schön. Så jag är ekonom, eller slav längst ner på näringskedjan - det beror på ur vems vinkel man ser det hela. Det kommer jag vara runt 3 månader tror jag, för sen ska jag till ICA igen. Vi får ju nya kläder då också. Skjortor n' stuff. Ingen Willys känsla inte. Propert ska det va'.
Fullspäckad dag annars. Gå upp, jobba, åka iväg o handla, kommer hem, min matdag, gör bakade potatisar a lá Pontýs, byter om, lirar fotboll, kommer hem & fikar, duschar, bloggar, sover.

När jag o mami handlat och ska åka iväg från ICA i Weda:
"Vafan, va ere för jävla kronjon som parkerar där?"
mami: "ja... det där är väl ingen parkering...?"
"Äh, jag kör."
"WAAAA, akta, det kommer ett kron från vänster!"

he he he. "oh no, ett kron, ett kron!!!!!" vafan e ett kron? hahaha

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Din lilla knegare ;)

2007-08-29 @ 21:47:47
Postat av: Olsson

Så du har börjat som eknomo nu? Jag skulle gärna vilja vet a lite mer om vad du gör, osv. När tar vi fikan? Det verkar som om vi får skjuta upp den tills nästa vecka :(
Men vi hörs! Ha det bäst!
Eder ekonomichef :D

2007-08-29 @ 21:49:57
Postat av: Lindberg

Olsson och Pontus, ni ekonomer borde mötas över en affärslunch och diskutera redovisningssed eller något...

2007-08-29 @ 21:50:58
Postat av: Pontus

Olsson: Naj, E k o n o m :D HAHA. Jag är redo för en schack när som helst. hum, på fredag jobbar jag både på ekonomidelskontoret 8 timmar o sen drar jag till ICA och inventerar... så inte fredag. Söndag är bäst. Eder ödmjuka ekonomislav
Lindberg: Du kan få låna ett förkläde o en peruk o vara servitris. Du efterfrågar pengar - det kan jag o herr Olsson mätta. (o du... Inte så mörkt kaffe, tack)
;) haha pusspåre.

Postat av: Sandra

haha kron...

2007-08-29 @ 22:13:58
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se
Postat av: Gurra

Hehe jadu nu när du inte är ICA-kassör längre antar jag att det kommer bli 3 långa månader utan ICA-historier, aja du får väl komma med lite ekonomhistorier. Men av någon oförklarlig anledning har jag på känn att dom kommer vara ungefär lika underhållande som naturskämt ;p
För övrigt var jag på hotellet idag och fick bekräftat att jobbet var mitt, ska tydligen lära mig servering oxå :D

2007-08-29 @ 23:52:59
URL: http://gurrrrras.blogg.se
Postat av: Anonym

pfft ekonom, kom tillbaks när du har ett "civil" framför;) betyder det att jag som akademiker måste slute umgås med sådant sossepatrask som dig? ;) Nej skämt och sido grattis! Kommer hem nästa helg då får du faan se till att vara hemma!

2007-08-30 @ 20:45:07
Postat av: Roggan

mitt namn försvann visst...

2007-08-30 @ 20:46:09
Postat av: Pontus

Rogge: Vi kommer ta universitetsexamen samtidigt, du ska ju ut o kriga ;D

2007-08-30 @ 23:22:52
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Augnews

Great site. Good info

2010-10-01 @ 11:43:48
URL: http://www.augnews.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback