Viva la Uppsala!

Hey. Nyss hemkommen från det där studentghettot dårå. Jag kom dit vid 6 o då var det förfest. Därefter kilade vi in till Östgöta nation och började göra egna kräfthattar inför kräftskivan.

1. Jag, kusin Camilla, kusin Caroline
2 Jag & Carolines pojkvän; "krickan" med våra fina hattar :D

Vilken jävla middag... roligaste middagen jag varit på iaf. Alla var ganska knäppa - passade mig utmärkt. Helt plötsligt tar alla varandra i armarna, gungar fram och tillbaka hoppar upp på stolarna och sjunger och skrålar. Sen äter vi ett tag tills alla ger ett ljud ifrån sig och dyker ner under bordet: "UNDERBORDET-SKÅL!!!!!!" ...Det blev ju några sånna.. haha.

Vi var väl runt 75 pers på den här middagen och plötsligt börjar någon slå med bestick på sina tallrikar, andra gör andra ljud. Alla bara trummar och gör konstiga ljud och plötsligt börjar det avta. jag fattade verkligen ingenting - men jag trummade på ^^

Några gjorde låtar och sjöng för resterande - Sjögrens kan ju inte vara sämre, så Caroline knåpade ihop denna sång, som hon, jag & Camilla sjöng för resten av middagsgästerna.
Till kräftan
Melodi: Hemglass
Vi skalar av ditt skal, vi skalar av ditt skal
och äter dig med dill.
O när vi gjort det, o när vi gjort det,
så tar vi en snaps därtill!
----------->

jaja, jag hade jävligt kul ^^ En försmak av framtiden perhaps...

Kommentarer
Postat av: Alexfuckingsander

Welcome to my world. Tydligen inte bara KTH där "underbordet" är något vanligt, vi hade många sånger där nere i mysigheten :P

Postat av: Pontus

Haha, det är helt enkelt bara att välkomna framtiden.

2007-08-27 @ 11:12:02
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback