Vad i helvete?

Ohly försökte dra av träning på skatten

Vänsterpartiets partiordförande Lars Ohly har länge kämpat för att gå ner i vikt.

Hans kamp mot vikten har varit så hård att han har försökt dra av den på skatten.

Men det gillades inte av Skatteverket.  (HAAAHAHAHAHAA)

Efter valet förra hösten slutade Lars Ohly att röka. Det fick hans vikt att stiga.

Från att ha vägt 86 kilo gick han snabbt upp till 95 kilo. (Raka vägen upp till huvudet)

För att gå ner igen och komma tillbaka till sin vikt har han regelbundet tränat på träningskedjan Friskis och Svettis.

För det betalar han 1 960 kronor om året.

"Jag försökte dra av det beloppet på skatten", säger Ohly till aftonbladet.se.

Skatteverket sa nej

Men Skatteverket sa nej med motiveringen: "Kostnader för träning och friskvård är personliga levnadskostnader, som inte härrör till kostnader för arbete".

Borde man få dra av för träningskort?
Ställningen just nu:

Ja (44.9 %)
Nej (55.1 %)
 

VAFAN!? NU JÄVLAR BLOMMAR JESUS.

Det finns bara ett ord för sånna som han... och det är Ondska. Förutom att han besudlat min luft med cigarettrök, tagit mer plats på trottoaren med sin kroppshydda så vill han stjäla mer pengar från mig genom att försöka få sin träning betald. Skäms!

Sen är det ju trevligt att övfre halvan av populationen, 55,1% insett saker & ting. Vad tänker resterande?

ja, jag skulle vilja ha en miljard  och en Thailändsk städare som sjunger norska nationalsången varje gång jag vaknar samt ett livstids lager av kattmat.

Borde jag det? Nej, Jag kan köpa det. Likaså kan den där gödselskallen Ohly köpa ett träningskort. Åsna, tölp, tjuv, skurk, broccolifejs, getlever!!!

(Ber om ursäkt för detta primitiva beteende - men han & hans patraskanhängare förstår uppenbarligen inget annat)

Kommentarer
Postat av: Josephine

Oj vad arg :p. Tack för att du förgyller min skitdag med dina tänkvärda inlägg haha.

Postat av: Gurra

Man undrar ju hur den sidan tänker ibland.
Först tycker dom det är kul att betala skatt och tjatar om mer skatter, sen när dom själva ska göra något som kostar pengar ska dom försöka dra bort allt dom kan.
Kan man stå lägre än så?

2007-08-28 @ 22:25:18
URL: http://gurrrrras.blogg.se
Postat av: Lindberg

Ohly är en jävla bolsjevik!

2007-08-28 @ 22:47:56
Postat av: Pontus

Josephine: haha, pusspåre ;D
Gurra: Det kan man faktiskt, men det är svårt... haha
Lindberg: Världen är bra konstig...

2007-08-28 @ 23:05:52
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Fuck from behind...

Hur var det med moderaten som "glömde" betala tv-licens då. Den kanske herr Pontmeister är mer benägen att betala...

2007-08-29 @ 13:08:30
Postat av: Lindberg

Moderaten som "glömde" betala tv-licens är ett moraliskt föredöme!

2007-08-29 @ 14:14:52
Postat av: Josephine

Eeh, vet inte om jag ska ta det som en komplimang men tack för kommentaren ;)

2007-08-29 @ 16:49:47
URL: http://josephinemarialinnea.blogg.se
Postat av: Pontus

Fuck from behind: Det var väl ädelt av dig att donera bort hjärnan, men inte särskilt smart... För det fick politikern avgå medan Mona Sahlin, är partiledare. Förutom att hon inte betalat sin tv-licens, så har hon skattefifflat, kört ett företag i konkurs, fått massor med parkeringböter PÅ SIN BIL SOM ÄR BELAGD MED KÖRFÖRBUD, vidare har hon ljugit och varit allmänt sossefierad. Kasta inte sten i glashus din tjuv.
Lindberg: Nä! :P
Josephine: Klart det var en komplimang ^^

2007-08-29 @ 18:40:59
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Pontus, du är allt en smygsosse!

2007-08-29 @ 19:34:51
Postat av: Fuck from the front...

Jag skrev aldrig att jag sympatiserade med sossarna heller. Det som jag tycker är så fascinerande med dig, du jobbar på Ica eller hur? Hur mycket tjänar man i timmen där, kan tänka mig att det ligger runt 95 spänn utan OB. Du är alltså en vanlig "sketen" sosseknegare, knappast den sorten som är prioriterad inom moderaterna. Jag menar absolut inte att vara elak, det är absolut ingeting fel med att arbeta på Ica, det är bara lite skattretande att du vill vara med att leka med de stora grabbarna fast de enligt sin egen politik skiter högfärdigt i dig. Fast du är allt lite småsöt när du sitter där och blippar dina varor i skjorta á la Moderat-blått.

2007-08-29 @ 20:09:32
Postat av: Johanna

Hörredu Pontus... jag har ett ämne som jag vill att du tar upp... vill höra det från en kille liksom. Hur tänker killar egentligen, när det kommer till tjejer och så... menar me sms bl.a, hur man ska tolka saker osv... skulle va roligt att höra, och eftersom du skriver så otroooligt bra och man garvar högt typ varje gång man läser så vill jag höra det från dig=) om du har lust alltså! puss puss

2007-08-29 @ 20:31:22
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: Pontus

Lindberg: Du är undercover socialdarwinist. Eller i smyg.
Fuckfejs: Jo, lilla gossen. Jag respekterar alla som arbetar. Och jag sympatiserar med det som jag tycker är rätt ur ett moraliskt perspektiv - även om just jag inte tjänar på det. Jo, jag tycker det skulle vara najs och gå hem till Dig och baxa Din TV, det gynnar ju mig. Men jag anser inte att det är moraliskt rätt. Man behöver inte bada i pengar för att tänka rätt. Capisch?
Johanna: Coming soon ;)

2007-08-29 @ 20:59:36
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Fuck you right back...

Vill bara informera om att jag ej innehar någon fallos. Lilla gumman vore en korrekt benämning. Finns det kanske en tendens till gammalmodighet hos den unge Pontus? Det är kanske därför du känner dig hemma med de konservativa? Kom och ta min tv bara, ta från de rika och ge till de fattiga. Är det inte så moderaterna gör? Eller kanske var det sossarna?

2007-08-29 @ 22:12:08
Postat av: Pontus

Fuckelina: Du fröken. Hur står du politiskt?

2007-08-29 @ 22:47:47
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Fuck the meister.

Jag har foten i alla gravar... Rent politiskt är jag en hora, jag säljer min röst till den som betalar bäst. Jag gillar faktiskt din blogg, tro inget annat. När man väl har silat bort "öfer"klass-tugget är den helt klart underhållande.

2007-08-29 @ 23:19:14
Postat av: Pontus

Öhm. Om du är "neutral" varför denna ifrågasättning?

2007-08-29 @ 23:21:49
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: cecilia

Det är bra att ifrågasätta.

2007-08-30 @ 10:16:58
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Bruttteh

Du har ju levt gott på familjen daawg, hade du växt upp utan föräldrar hade du helt klart varit en Ohlyfan!

2007-08-30 @ 11:17:19
URL: http://www.brutteh.se
Postat av: Lindberg

Fuck the meister: Övferklasstugget skall tas med en skopa salt, eftersom det från Pontus sida allt som oftst skrivs med glimten i ögat.

2007-08-30 @ 12:26:57
Postat av: Pontus

Brutteh: Tjena gosse, hum. kanske. I guess I'm lucky. ^^
Lindberg: Yes, glimten i ögat vare här! ;D

2007-08-30 @ 18:25:27
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: cecilia

http://youtube.com/watch?v=VNtDZ-dkFUg
På tal om överklass... ;)

2007-08-31 @ 15:52:45
URL: http://tigerharen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback