i-landsbarn goes Dammsugning!

Well, jag ljög igår. Jag glömde bort o dammsuga så jag gjorde det idag istället... Det blev en smula krig. (Rätt kläder för dammsugning är mjukisbrallor och bar överkropp - likadant för kvinnor)

(Ur Pontus Dammsugningsarkiv:  Min dammsugningsfilosofi menar på att själet till varför man har mattor är för att dammsugningsytan skall bli mindre, har jag rätt eller har jag rätt liksom? vafan ska man annars ha mattor till för...)

@ vardagsrummet:

Far: "Hörrö, dammsug under soffan också!"
"VA?! vafan då för?"
"För att det finns damm där..."
"amen ser du dammet eller?"
"det finns kvalster också och det är inte bra..."
"aldrig i livet! Det är ju fett onödigt!!!"
"Är du utvecklingsstörd eller?"
"hahaha, är du efterblivfen?! varför ska jag dammsuga nåt som du ändå aldrig bryr dig om!?"
"För att jag säger det"
...GRR...jävla dammsugarfacist...



image361
Dammsugarkungen in action

@ övervåningen vid datorn, plötsligt stänger jag av dammsugaren och utbrister:

"Vafan, Elias köpte ett playstation 3 idag och hans farsha betalade halva! Varför betalar inte du halva mitt för?! *bedjar åt far*
"För att jag, är ingen kommunist..."
*tittar med hundögon åt morshan*
"INTE JAG HELLER... *jag o farshan får tomma blickar en kort sekund* varefter min morsha fyller i: "...längre för att...*jag avbryter*
"WHEEEEEJ HIGH-FIVE!" *Morshan gör en high-five*
"Såe... vad sägs om att sponsra ett Playstation 3 till mig!?"
"Nu undrar jag varför jag åkte ner och hämtade dig från jobbet idag..."
"Kanske för att du inte köpt en bil till mig!!!!" *Morshan vrålar ut ett skratt*
Farshan: "vad sägs om att jag dammar till dig!  HÖHÖHÖ" *tittar menande på dammsugaren*
"Ge mig ett PS3... *Håller fram dammsugarslangen hotande som ett svärd framför mig, morshan vrålar ut ännu ett skratt*
*Lämnar diskussionen - sätter på dammsugaren och fortsätter dammsuga*

(jag dammsög inte under din säng farshan... MUWAHAHAHAHA...)

Aja, jobbade idag dårå, 10 timmar 9-19:15. hårt hårt hårt.

Vår sjöman kom! :D så jävla kul. Nästa gång han kommer ska jag fan fota snubben, han är så Pontmeistish att måste visas upp på denna blogg. Eftersom han är stammis så frågar jag hur läget är och sådärva o sen går han igång...

"jo, vettu, det går men det går ju jävligt långsamt, man är ju över 90 o lär ju dö snart..."
"amen det rullar, det är ju najs"
"Seru? *vänder sig till 30+ tant bakom* killen här vet how to behave va, man ska vara artig mot gamla... och barn förståss... *vänder sig till en propert klädd 40+ snubbe* ...och DJUR!!!"
*Hela ledet ler och iaktar vår sjöman*
"jo, man ska vara artig mot djur serru... svenska män är svin vettu, inget illa menat mot dig, you're a man of honour! du har förstått det här med att vara artig mot äldre..."
"jorå, det vet du!"
*Sjömannen vandrar ner för att plocka sina varor, ställer sig brevid en annan tant som också plockar sina varor*
"...dom som är dumma mot djur... ja.... DÖDSSTRAFF BORDE INFÖRAS!"
*alla människor tittar roande på sjömannen, jag själv ler och känner hur hela bröstkorgen vibrerar av skratt*
*gumman som han sa det till tittar upp på honom, nickar, och fortsätter plocka upp sina varor*
"jääääääävla PACK, begrips!? jag vill ha dödsstraff, ingen ska få röra äldre, barn och djur... det går bara inte! dödsstraff!!!"
*Vår sjöman vandrar iväg muttrandes om djur & dödsstraff...*

Han är helt jävla underbar alltså. Imorn ska jag jobba 8 timmar till. mums. Godnatt
/Dammsugarkungen

Kommentarer
Postat av: Gurra

Men du, när jag flyttar då kan ju du komma å dammsuga åt mig, och eftersom allt annat än att hjälpa mormor med damsugning gratis kan räknas som korkat så kan du få mitt gamla playstation för besväret

Postat av: Tamara

Hahaha min mamma skulle nog vilja adoptera dig :P
men sjömannen is the shit ja älskar honom hahaha varför kommer han inte in till ur&penn nån gång :( du får säga att han har en beundrare där nästa gång han kommer ;)

2007-08-17 @ 00:52:01
Postat av: Felicia

Aldrig fattat grejen med att dammsuga under mattor. Man får skylla sig själv om man får för sig att lyfta på dom :)

2007-08-17 @ 11:43:37
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: Felicia

skrev fel, mena soffor :D

2007-08-17 @ 12:38:49
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: E

Hörru! Du får ju ta o lägga upp en bild på din kära mor och far! :D Bra idé va?

2007-08-17 @ 13:51:13
URL: http://ahlskog.blogg.se
Postat av: Johanna

Hahahaha... finner fortfarande inga ord. Hahaha.. Idag sa jag Hej iaf=D

2007-08-17 @ 14:28:16
URL: http://Jallajohanna.blogg.se
Postat av: Pontus

Gurra: Jag tar inte emot "pocket change" offra mera. ;)
Tamara: "nog" bara va!? ;P Haha, never, sjämannen är min, bara min...
Felicia: Det är bara konservativa dammsugarfacister som dammsuger under soffor & mattor...
Emelie: Fan vilken bra idé... haha :D kommer inom kort!
Johanna: Haha, o yeah, o jag sa "hej, hur är läget?" haha, high-five!

2007-08-17 @ 20:03:21
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Gurra

Hmm kan skicka med sladdar och en demoskiva, svara du tillräckligt snabbt kan du även få ett unkikt samlarmynt i form av en femtiöring från 2006, allt i sann tv-shop anda

2007-08-17 @ 22:15:28
URL: http://gurrrrras.blogg.se
Postat av: Boutottwa

I want to say - thank you for this!

2007-12-21 @ 06:38:46
URL: http://boutottwa.blogspot.com
Postat av: Vem styr Sverige?

Nice bild :D xD

2010-12-06 @ 10:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback