SNATTARE!!!

HAHAAAAA SUCKER! Jobbade idag dårå, och det blev lite action =) Bland annat var det en snubbe som snodde glass för 140 spänn o just då satt jag i kassan medan Maja och Saga sprang efter honom. Fy farao vad jag inte skulle vilja bråka med mina kollegor, dom ägde honom. Han började bli lite aggresiv så jag förberede mig för att volta upp ur kassan o dela ut en yxspark i huvudet på han, rycka pulsådern, och ge han en örfil,men ehm, dom gjorde det så bra själva så...

Sen kom grönsakspoliserna, väktarna alltså, o fick väääääärsta dampet.

Hört på lagret:

"fången": "Låt mig va, det är bara medicin"
Väktare Åke (Väktarnas egna über alfa-hane) : "HÅLLKÄFTEN, JAG BESTÄMMER OCH DU LYDER, ÄR DET FÖRSTÅTT?!"
"fången": "Du ska inte säga åt mig..."
Väktare Åke: "HÅLLKÄFTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

 hihi, helt crazy.

jaja, det var najs. Sen var det några lagom roliga kunder.
jag tycker om dom som formulerar frågor lite konstigt...som:

"Ursäkta, har ni mjölk här?" Visst blir man sugen på o säga: "Nej frun, det är en livsmedelsbutik vi säljer bara bensin." ? =)

Jag passade på o göra bort mig lite idag också, en medelålderskvinna frågar:
"Ursäkta, har ni blöjjor här?"
"aarå, här borta"
Går iväg o visar o pekar på "blöjjorna"
"här är dom"
"Men..det här är ju bara bindor?"
"öh...amen, går inte.. äh det var inget, vi har nog inga blöjjor, tyvärr"

HAHA :D


Fick träna mina engelskaskills idag o jag blev kallad Sir, tihi.

"Excuse me sir, but where do you have salt?"
"waba...sir? jaja, fy fan, ehm, over here"

Sen kom min personliga favorit. En syrian 50+ typ:

"22:50 tack"
"Duh fåhr en huhndrik av mih"
Tar emot hundringen med ett
"tack"
"Du får ochschå 2 koronas"
"aha, men det hjälper inte dig, om du har en 50öring så blir det jämn växel..."
"nehj, 22:50, de blir två koronas o du ge mih pengar"
"aja, jag trycker..."

så då får han ju 79:50 spänn tillbaka o ba börjar kolla på kvittot han får...
"duh, duh lurah mih!"
"nej, du gav 102 kronor, 102 minus 22:50 blir 79:50"
"Näh, du ljugher, varför du ljugha?"
kan inte hålla mig för skratt...
"haha, amen du kan ju räkna själv sen med miniräknare när du kommer hem, du har ju kvittot..."
"...du luhras... jag skah räkhna"

:D

Ta hand om dig, Du vackra bloggläsare :) Puss.

Kommentarer
Postat av: Wennlund

Hahahah min farsa heter åkte, bara lite kuriosa för dig ; ), men han är inte väktare haha : D... Men den där åke lät skön han me!

Postat av: Pontus

Okej! Du, jag tar o antecknar det i min grönjölingsbok brevid kapitlet: "hur man fångar in jordnötsinsmörjade voltande grisar". Btw, hette han verkligen Åke med t?

2007-04-22 @ 21:09:38
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Wennlund

Det låter bra, är det inte där du antecknar allt annar du skriver i den här bloggen också? ; )... haha men va fan, ehhh... nää jag kan inte ens säga att t är nära k eller e... fan han heter ju Åke... jaja ; )

2007-04-22 @ 21:36:33
URL: http://wennlunds.blogg.se
Postat av: Pontus

Haha, puss påre

2007-04-22 @ 22:31:36
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: David

hihi, åke e min idol 2007!=)

2007-04-23 @ 13:58:44
URL: http://davemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback