Skärde eller skar?

Vadå skar!? Det klingar fan så mycket bättre i munnen när man säger skärde.

Så iallfall, vi var o lagade mat hos vår schtekare till spanskalärare Magnus, o jag skärde ju då kyckling. Appro på o skära saker o ting.

Kamrat Anna & Tjackie är säkert jätte duktiga på massa saker, men att skära lök? Fy farao vad jag skratta (väldigt tyst dårå eftersom jackie har en stenhård höger) men lökbitarna såg verkligen ut som rena rama Tetrisbitarna gånger 10 i storlek. påminde mycket om storleken på äpplen i äppelpaj. (sen hade de skal med också) hihi
tihi, puss på er.

(jag hade erbjudit mig att skära löken först av allt, men de ville göra det så jag sa okey.)

När jag påpekade (mycket försiktigt och med en undergiven och snäll ton) att löken kanske var lite stor, ja gott folk, som alltid med kritik till kvinnor så lackar dom ju ur fullständigt.

Anna:
"AMEN GÖRE BÄTTRE SJÄLV DÅ!!!"
"ja sa ju att jag kunde göra..."
"asså lägg ner!" *skvätter vatten i ansiktet på lilla mig*

Bah, kvinnor...

Bästa kvinnliga läsare, jag älskar dig, men ni tar ju åt er saker o ting så hårt, det behövs liksom inte. Vi grabbar gör det mycket enklare, känner man att nån gått över gränsen så får man en käftsmäll o sen ere klart. (Likt Roggan vräkte bort Lindbergan när han spelade falsk musik på datorn ;) då tar man en öl tillsammans dagen efter. Ni kvinnor därute har en tendens att alltid tjafsa till allting och vara sura i 25 år tills ni fått en ICA-50 kr kupong och en ny bikini då vänder livet, eller?

Äh, Puss.

Kommentarer
Postat av: Roggan

blev det någong god mat då? Ingen kamasutra bok på bordet? ;)

2007-04-25 @ 20:10:29
Postat av: Miriam

Pontus, man hackar lök...

2007-04-25 @ 21:00:33
Postat av: Pontus

Roggan: Aarå, den blev ju ätbar iallafall, måste vara för att Wennlund inte la sig i ;) Ingen kamasutra bok, men en bok som hette nåt i stil med "Det här är kärlek" eller nåt sånt... haha
Miriam: Miriam, Miram, Miriam honey, man skär ju snitt o sen blir den hackad automatiskt om man gör allt som man ska göra det. Hajjaru? ;)

Postat av: Elias

d e skor o handväskor inte bikini...nybörjare hehe

2007-04-26 @ 20:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback