Påskdagen at work...

ZZZZzzzzzZZZZzzzzZZZ...Vafalls kom det en kund?

Amagad, det var rena rama gravgården inne på ICA, det var ju überstängt på resten av kringlan, bara vi som hade öppet.  Så detta är min latcho-dag i kronologisk ordning:

En sån fantastisk skådespelare som man är, så råkade jag spela Emo idag, dvs, jag skärde mig i armarna, med hjälp av kartonger. Det är ett jävla pyssel o vika kartonger speciellt dom som Multivitamin juicerna ligger i. Jag undrar verkligen vad den kartongproducenten tänkt... "Amen fan, vi gör en kartong av plåt och målar den i kartongfärg så att vi kan skada ICA-personalen hä hä hä..." no?

Satt i kassan o jonglerade kvitton i min ensamhet i brist på kunder. Det gick så jääävla långsamt. 14:09 ...tic...tac...tic.. sätter mig o läser igenom ICA-bladet nåra gånger, godis 4.90 , oxfilé 79.90 /kg osv osv. 14:11 tic...tac... bah.

Och när det inte kunde bli värre så blev det värre, det kommer in ett tjejbasketlag som är...DANSKAR.
buhuhu... Hur många kromosomer saknar dom egentligen? Alla tar en varsin kundkorg o så går de till kassan först o säger:

"VA ÄGER E?"
"jaja, det går bra"
"ÄGE VA ÄGER E"?¨
*Pekar frenetiskt på sin godispåse"
(I) aha...hon undrar vad det väger, hon vill inte handla nu.
så jag väger det, o så kommer nästa...
"VA ÄGER E?"
och nästa och nästa...
Jag gjorde ett försök med o säga att det finns en våg i butiken...
"Du kan ju pröva o "ÄGER E" längre bort till höger där nere" pekar mot vågen. (jag använde till o med skånsk accent)
"HULE HÄLE BINKE BÄNE!?"
"...äh, det var inget här ge mig det."
8-9 stycken var dom, o gick till mig som om jag var nån slags vågkonduktör...bah o sen 10 sekunder senare så ställer dom sig i kö igen o den här gången ska dom betala för godiset, jag hajja ingenting.

puh, vilken pärs. vilka renrasiga icke-arier, skulle dom komma tillbaka så var jag helt inställd på att  slita mitt hår som matadoren i Ferdinan.

Sen så kommer de en gång till, allihopa, o köper en varsin risifrutti.
"AU SCHEE?"
"ursäkta, vad sa du?"
"AU SCHEE, AÄO MEI SCHEE"
*viftar med handen som om man slår med ett pingisrack fast åt andra hållet*
"jaja, fy fan, det går bra"
lång tystnad.
"AU SCHEE EI KASA?"
*För handen till munnen*
(I) Aha, en det är en sked hon vill ha, perhaps!
"Nä tyvärr, har inga skedar här"

Så blir hon råförbannad o stormar ut ur affären.. vafan är det för fel?

Men! misströsta inte Danmark, här är min gåva till er! Nybörjare för Svenska.

HAHA. Suckers.

Nej annars gjorde jag som sagt egentligen ingenting, lättförtjänta pengar idag kan man säga. Den enda andra skumma typen som kom var en liten pojke som vill växla 300 kronor i mynt till sedlar.

Annars var det fina fisken, Davids kom på besök o snodde pengar av mig o köpte godis för det. kul kul.
Och nu sitter syrran o hennes polare o plattar håret på mig, så jag kommer se ut som som en poppare ^^

Ha en bra kväll, tjohej!

Kommentarer
Postat av: gurra

Asså man borde ju göra nåt åt domdär danskarna, typ skicka ner naturettorn, då blir de två familjer istället för en ;)

Postat av: Malin

Den där pojken med mynten, han hade säkert snattat med sig dom där bössorna som man ska lägga mynt i till rädda barnen. För vem fan vill rädda barnen, vad har jag fått från dom lixom?

2007-04-08 @ 19:19:39
Postat av: Pontus

Gurra: HAHA, schelv tror jag att dom härstammar ur samma ätt. Men du har en idé där, samla allt skräp på ett ställe liksom ;)
Malin: Burkpantning är annars ett hett tips ;) Du har fått saker o ting för billig arbetskraft, "rädda barnen burkarna" fungerar bara som dricks :)

2007-04-08 @ 19:25:18
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha du är så rolig Pontus... :)

2007-04-09 @ 19:16:58
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se
Postat av: Therése

hahahah du o dina danskar alltså

2007-04-10 @ 09:23:05
URL: http://touchoftess.blogg.se
Postat av: Pontus

Sandra & Therése: :D Ja, egentligen kanske man borde tacka Danskarna för att de utgör ett så underhållande bloggmaterial ^^

2007-04-10 @ 11:20:24
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Rayanvilje

Greetings. This site is so full of information

2009-02-18 @ 12:00:24
URL: http://rayanvilje.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback