Dagens ICA-händelser.

Goddag goddag, kom just hem från jobbet. Sitter här o spänner av med en sockerdricka, o snart börjar andra halvlek av Arsenal-West ham, muy bien.


Den första idioten, var en liten skit jag känner igen från brunnsängsskolan, han gick i 7an när jag gick 9an.

Så slänger han upp två snusrullar. Så jag ber han snällt:
"Legitimation tack"
"aa, visst"
Förvånad som jag blir tar han upp ett legg. Men eftersom jag är totalt bombis på att den här lilla bidragstagaren är under 18, så kollar jag extra noga på legget, o ser att det inte är han helt enkelt.
"Happ, men det där är inte du, jag vet vem du är."
"Öh, det är visst jag."
"Men lägg ner, ska jag ringa väktarn eller?"
"äh vafan... det funkade på konsum förra veckan..."
Så stack han iväg.. haha, vilken tattare Deluxe.

Och för den som lyckats undgå det, så kan jag tala om att det är basketturnering in town=Danskar in tha hood=fel fel fel.

Förutom att jag hatar Danmark så är deras språk förmodligen det värsta som finns, i klass med Finska. Och det jävligaste av allt är att dessa röd-vita fanskap förstår vad vi svenskar säger, men man hajjar ju ingenting av vad dom säger utan bara ler o säger "jaja, det går bra"

Men idag var det en Dansk kund som tog priset. Han var en riktig pure-blood skurkslyna!

"HULE HALE BINGO BANE VISAKORT BANKE SANKE TINKE TANKE" *viftar frenetiskt med ett visakort*
"Jaja, det går bra."
"SKULE MULE DULE HULE? FÄRE SÄGU OSKLY SKLI GLIP!?"
"Jamen det är bara o dra kortet i maskien här serru" Säger jag med mitt vanliga honungsleende och pekar på kortautomaten.
och vad gör den lobotomerade (förmodligen bisexuella) alfahanen?
han stoppar ner kortet vertikalt och utbrister sedan.
"FUR ELVETE OGLI SKILUMPO GÄJS E MOJS"
Jag ler lite, tar kortet ur handen på han och drar det åt honom, o då får jag en blick som om jag vore cancer, samt en lågt muttrande:
"HULA UMBLE DUMBLE SLÖÄJSE"

inte ett "tack" utan, "HULA UMBLE DUMLE SLÖÄJSE"

Jag höll på o explodera, mina händer blev liksom huggtänder och jag satt där o funderade allvarligt på om jag skulle slänga på 4000kr på hans nota eller bara slänga en motorsåg i hans öga. ARGH.

Må han bli påkörd av en lastbil (utan bromsspår givetvis) och sen få cyanväte istället för vatten som dropp.

Och dessa danskar kom fram till mig hela dagen, o ba fråga efter massa saker på danska.
"skule haru, tuttebär?"
"öh, nej, SOHO ligger vid sjukhuset..."

jag menar, kan dom inte ha lite sjukdomssinsikt o fatta att hela deras befolkning lider av inavel och därför prata engelska från första början...?

Nej nej, nu ska vi jävlas med svenskarna och snacka som det låter som om vi har tre pizzor i munnen samtidigt som vi pratar.

(Från början bygger mitt Dansk-hat på att jag fick spö av 5 danskar i Danmark när jag var 8 år, o ingen har sagt förlåt sen dess)

Föresten så plockar dom med händerna ur lösviktsgodislådorna. bläh.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaha vad vare för en jävla dansk egentligen?? :P haha

Postat av: Pontus

En i mängden I suppose ^^ När det gäller just Danskar kan man genarallisera hur mycket man vill eftersom det uppenbarligen är en enda stor familj... ;D

2007-04-08 @ 00:56:38
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Therése

hahahah i just love your blog pontus :D

2007-04-08 @ 12:33:48
URL: http://touchoftess.blogg.se
Postat av: Pontus

Jag tycker om din med :)

2007-04-08 @ 16:33:26
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Emelie

"skule haru, tuttebär?"
"öh, nej, SOHO ligger vid sjukhuset..."

GAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!

2007-04-11 @ 10:30:45
URL: http://ahlskog.blogg.se
Postat av: Pontus

Jag säger ju det, det är nåt fel på grannen i söder, asfaltera skiten och gör parkering av det säger jag.

2007-04-11 @ 10:55:12
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback