jämnställdhet va?



godkväll vetja.

idag har jag gjort mitt tal jag ska hålla imorn om den moderna människans fall. filosofiskt va?




aja, nu ere såhär va, att jag rickard, mirre o fucker satt på tåget hem o diskuterade jämnställdhet.

M: vadå, Pontus, du skulle ju inte köpa en present till din flickvän om du inte fick nåt tillbaka?
P: Absolut inte. eller asså, det ska ju inte bara gå åt ett håll.
F: va? inte undra på att du inte har nån tjej.
P: aha, så är man generös får man tjej direkt? ni är fett vidriga som bara är ute efter att få saker, och sen pratar ni om jämnställdhet, va va VA!?

R: Tänk om tjejen tjänar mer än killen, ska han fortfarande ge saker till tjejen då?

(lång betänketid, och ett flin från båda)

M & F: aaaaa hihiiiiiii.

P: Men egentligen löser sig allt om vi får högre lön?

F: öhm, ja, jag tycker det.


nej, jag säger det, tjejerna har mer fördelar än killarna nu för tiden alltså. blir lönerna lika så är det ändå vi som är djur för att vi inte ammar barnen o.s.v, ALLTID ÄR DET FEL PÅ OSS, VA!?



nä, det e ganska balanserat som det är nu. tjejerna får lättare betyg för att de smörar o ler, så en tjej som får 17.0 ska fanimig ha lika hög lön som en kille som har 14.0, eftersom kunskaperna onekligen är densamma. (betyg är ju ändå bara en bokstav som en virrig lärare klottrat på ett papper)




och appro på ingenting, eller appro på emmy dårå, hon sa nåt om att jag borde kolla på tjuvlyssna.se eller tjuvlyssnare.se whatever, hon sa att jag tyckte om o tjuvlyssna. (det gör väl alla) men inget man gör me flit liksom. ....(lite kanske)

men imorse hörde jag fragment av två snubbar på bussen, o när jag tänkte efter lät det ganska porrigt.


kille 1: jo, asså, hon är fett dum i huvudet, jag får inte göra vad jag vill då blir hon sur och...

(lite senare)

kille 2: aha, amen hon verkar ju crazy, iof pajja du tapeten...

(innan jag kliver av)

kille 1: ...exakt, för jag kan ju komma när som helst.





HAHAHAHAHA.


....jag är störd låt mig va.

Kommentarer
Postat av: Ros

Najs.... erhhm... Om du vill åt lite seriösare - besök då min auktion!

2006-10-11 @ 23:02:51
Postat av: emmy

www.tjuvlyssnat.se- du måste ju gå in däääär. hur kul som helst!

2006-10-11 @ 23:40:40
Postat av: cecilia

Men givetvis. Alla är ju lite dumma i huvudet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback