Schtekardan i schtekarschtan


zja, men hez på dez.

igår gled jag o lite folk på ragnhild upp till stockholm med syfte att gå på teater, svenska uppgift.


Rak i ryggen, blicken uppåt, ut med bröstet, fram med axlarna och med ett litet förnöjt flin på läpparna schtekte vi runt på gatorna.

Man var som en schten i en flod.

De underkuvade massorna som fick blickar av is, framgång och överlägsenhet hade inget val utom att stiga åt sidan med en klar känsla av underkastelse.

makt & lydnad ;)



aja, det här med teater. det är ju helt klart inte min grejj, och igår fick jag med livsdos av det.  antingen är jag för trög för att förstå det underhållande eller så kanske manusförfattaren doppat huvudet i räksallad och därmed tänkt lite konstigt när han skrev pjäsen.


nja, teater, vad är det för trams? Det vi såg igår handla om en familj, lillebror var sjuk, mamman knarkade, farshan var skådespelare och det var storebror med. killarna drack ständigt.

det var bara det att det tog TRE TIMMAR att förklara ovanstående fakta.

jag menar, dricka, knarka och vara sjuk, det kan man ju fixa ganska enkelt i verkligheten. Men att spränga bilar och rädda världen kan man göra på film, och sånt är ju roligare (enligt mig) att se på.

jag satt o roade mig med annat under tiden, jag satt o räknade hur många som satt i salen, runt 450 stycken. fick fram med uppskattat biljettpris och involverade människor att de ska dela ungefär 20000 på 24 personer, på varje föreställning.

eftersom lönen onekligen inte räcker till o leva ett drägligt liv fick jag föklarar för mig att staten ger bidrag till teater o kultur.

hur löjligt är inte det?

varför ska storebror staten hålla saker som kultur i handen för?

det är väl upp till markanden att bestämma vad som är bra och inte. Det är samma sak som om att staten skulle ge bidrag till modem-företag för att de inte ska försvinna. det är löjligt.

Det är dax för staten att släppa greppet, visst han kan väl gå brevid, men han behöver inte hålla i alla fingrar. Folk kan väl tänka och tycka själva...bah

ja, jag har kommit fram till att socialdarwinism har en del intressanta synpunkter. det är bra grejjer det.


Dagens humor: Alla gör sina misstag, sa igelkotten och klev ner från skurborsten.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Pontus, du skall inte dra till med -ismer som du inte vet vad de betyder:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Socialdarwinism

2006-11-16 @ 15:44:40
Postat av: Pontus

Jag vet visst vad det är din fiskmås, men jag sa att en del av det har nåra intressanta synpynkter, jag håller inte med allt vad det förespråkar serru


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback