Ancilla, face mea laganum!


Jamen tjingeling, nu kan jag ju lyckligt se tillbaka till förra bloggen. det var frid o fröjjd.

men inte nu, nu är det lite o göra... spanska läxa, psykologi seminarium, markandsföringsprov, samhälle-hem-tenta samt nationellt prov i svenska.

men som alla andra veckor kommer den här nog passera också. tiden flyter.

ett ljus i allt mörker är att faktiskt farshan har kommit med lite riktig humor (!)

det handlar om användbara meningar på latin;

  • Machina improba! Vel mihi ede potum vel mihi redde nummos meos!
    Din idiotiska maskin! Ge mig min läsk eller ge tillbaks mina pengar! 

  • Furnulum pani nolo.Jag vill inte ha en brödrost. 

  •  eller vad sägs om; Mater tua criceta fuit, et pater tuo redoluit bacarum sambucus. Din mor är en hamster och din fader luktar fläderbär. 

  • Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam. Jag har en katapult. Ge mig alla dina pengar, eller så slungar jag en gigantisk sten mot ditt huvud. 

  •  Min favorit: Ancilla, face mea laganum! Slavkvinna, gör pannkakor!   

  • Radix lecti. Soffpotatis. 

  • Visne saltare? viam Latam Fungosam scio.  Vill du dansa? Jag kan fågeldansen.



    HAHAHAHA...ha...haha...ugh.....HAHAHAHA. solong.

Kommentarer
Postat av: TORKEL

Min Favorit: Ancilla, face mea laganum! Slavkvinna, gör pannkakor!

LÄTT ;D

2006-11-07 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback