En bild säger mer än 1000 ord? Här kommer 32000 ord

Hej!
 
Nu är jag fullt medveten om att min uppdatering här varit brutalt dålig senaste tiden. Rent av obefintlig de senaste två veckorna. Men det har varit många prylar som har hänt och jag har varit på resande fot en del. Bland annat har Paco vart på besök och vi har gjort Luxemburg, gjort en sväng till Metz i Frankrike och vidare in i Tyskland via München där vi såg Bayern München-Arsenal. Därefter skjutsade jag Paco till flygplatsen i München och hämtade Erika där istället och vi bilade upp till Saalbach i Österrike några dagar. I söndags kom jag hem men då har jag varit sysselsatt med sånt där måste-göra ni vet? Dammsuga, tvätta, röjja bort alla bakterier & sjukdomar Paco fört med sig osv osv... Så, nedan kommer ett litet bildspel i hyffsad kronologisk ordning som borde göra att vi är uppdaterade och kan lägga den här bloggtorkan bakom oss. Voilá:


Allas vår egna Thomas Asp i vått & torrt - högt & lågt.
Utflykt till Metz. Köra i bussfil, vansinniga språkproblem och titta på gigantisk katedral - check.
 
München 20 grader, tack så mycket.
 
Hej - jag heter Thomas, jag rakade mig senast våren 2008 men steker som aldrig förr.
 

JAG HETER THOMAS SA JAG!
 

Allianz Arena, München. Bayern München-Arsenal.
 

Ropen skalla, läder åt alla. Tyskland, Tyskland, Tyskland!
 

Jag hade en ensam dag i München och spenderade halva den dagen på ett gigantiskt 7-våningarshus med sportprylar. Hurra!
 
På vägen till München plockade jag och Paco upp en tysk kommunist (han åkte ofta till kuba men var arbetslös, enought said?) och hans vitryska fru och gav de lift 18 mil. Jag tänkte att den gärningen kunde ge oss och Arsenal karma nog att vinna över Bayern. När det sket sig gick jag in i en kyrka och frågade kort och gott: Varför? Det enda jag kom att tänka på var Nils kommentar: "tror du att du får bättre karma av att syssla med trafficking?" Suck.
 

Falsk marknadsföring, jag frågade efter lång pingvindvärg - och det var fan minsann inget som de hade...
 
Därefter fortsatte resan till Österrike och Saalbach! Fantastiskt vackert!
 
 

I brist på snygga bilar att posera vid fick det bli en alpko. Bättre än inget?
 
 
Följande sekvens tycker jag iaf är riktigt rolig! Klara färdiga gå!
heheheheheheheh....
 
Därefter fick det bli vila. Alltså, alla ni lägga-upp-bilder-på-vad-jag-äter-muppar: Kontra på denna, Spezialknödel mit sauerkraut, Weissbier und Bergsglimmt!
 
 
Ser ni de som pysslar med fallskärmarna i bakgrunden? Måste vara helt magiskt! Det ska jag pröva nästa gång!
 
...och avslutningsvis - nä, det var inte så fint väder hela tiden. Jag försökte ta en riktigt ful bild så att man kan få se kontrasten till hur dåligt det kan vara. Får man bara se bra bilder kan man ju lätt tro att allt är guld och gröna skogar. Icke! här är sydsidan i Saalbach, den mesta snön har smält och det regnar. Mums.

Med det vill jag säga god natt för idag och lovar bättre uppdatering framöver.
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback