Luxemburg

God kväll!
 
Jag har inte varit särskilt aktiv på det här stället de senaste fem åren, men numera kanske jag har lite mer tid över och kan sula bort lite tid och ventilera lite funderingar här igen. Det är nämligen så att jag flyttade till Luxemburg i söndags! Närmaste bestämt Luxemburg i Luxemburg, dvs huvudstaden i landet. Det är via Scania som jag befinner mig här och jag kommer att vara här i sex månader.
 
Nu har jag varit nere i Luxemburg fem gånger förut så allting här är inte jättenytt för mig även om det förstås blir lite annorlunda att bo på ett ställe än att vara incheckad på ett hotell några dygn.
 
Nå, Luxemburg då. Det ser ut ungefär såhär:
Inte just nu dårå eftersom det är februari, men det är en stor ravin kring staden som är rätt fin. Personligen råkar jag bo precis i dalgången på väg ner i sänkan så mobiltäckningen är väl inte helt 100%, men benmuskler får man på köpet.
 
Vi är tre musketörer som jobbar på kontoret här nere, jag, Nils & Emil. Ett härligt gäng. Just nu är visserligen Emil i Dubai, men jag & Nils arbetar hårt och sitter och plånkar på tangenter och försöker sjunga varannat ord av ramsan: "ritsch, ratsch, fili-bom-bom-bom, fili-bom-bom-bom, fili-bom-bom-bom" så snabbt vi kan. Det är inte så jävla lätt ska ni veta, pröva själv vetja...
 
Man blir rent av så torr i strupen att den måste fuktas regelbundet. Nils har ställt sig i PS4-kö (dvs, konsolen Playstation 4 som är nytt, är slut i Luxemburg) och har därför iscensatt en gerillaaktion mot lokala tv-spelsförsäljaren. Idag gick vi förbi där efter jobbet och butiksägaren sa: "oh, you're the guy who sent all the e-mails?" Det slutade med att Nils blev lovat att få det imorgon och när jag såg hans glada skimmer över ögonen tog det inte lång tid förrän han föreslog; "äh - ska vi ta en öl?"
 
Det är lite så livet känns här än så länge, rätt bekymmerslöst. Jag tror att det här blir en trevlig vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback