Lördagen,

Vi gick upp runt 10-snåret och bakade scones och åt långfrulle. Det är en konst i sig - att äta riktigt långsamt. Att inte svälja förrän brödet är som mjöl i munnen. Att dricka kallt kaffe. mm mm mm.... Därefter tog vi en långpromenad runt omkring i staden på typ 3 timmar i det domedagsväder som bestämt sig att ligga ovanför Luxemburg.
 
 
Sen råkar Erika vara väldigt fascinerad av livsmedelbutiker utomlands. Hon ville gå in i alla hon såg och jag förstod aldrig riktigt varför:
"Ska du köpa nåt eller?"
"näe, men det är kul att kolla!"
"Vad är det du vill se då? Utöver toalettpapper som doftar viol vet jag inte hur många superspeciella saker du hittar.."
"Äh, du kanske hittar nåt!?"
 
... OCH OM JAG GJORDE. Tyskar. Oblyga och med humor, en härlig kombination. Titta vad jag hittade för chips:
Bara för män.
 
Sen gick vi ut på kvällen och drack ett par drinkar och gick vidare till en restaurang som faktiskt var omnämnd i Michelinguiden och så åt vi en trerätters. Dock var ju menyerna på franska, så jag fick (faktiskt för 17e dagen i rad) köra gissningsleken! Hurra!  Tyvärr råkade jag dra in glass till efterrätt och det var jag ju inte alls sugen på. Det är nästan att jag vill ha menyerna utformade a lá Gran Canaria med bilder.... nästan.... Även om man gissar rätt 4 gånger av 5 blir man ju väldigt förvånad 20% av ens restaurangbesök.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback