Fredag, lördag, söndag

God afton,
 
Här sitter jag mör i benen efter en 15 km-runda med Emil och slevar i mig en rätt härlig tortellinivariant med en Luxemburgisk korvgryta jag dragit ihop. Det fina med att laga mat till sig själv är att man inte behöver fundera över huvudtaget på andra, man kan kasta i allt vad man själv tycker är gott, socker, lök, lite för mycket vitlök, en dl tomatpuré och tamtararam... MAJS! Iaf, jag sitter o försöker summera ihop helgen där det hänt en hel del grejjer så jag måste nog dela upp det lite. Det här blir ett fredagsinlägg.
 
Vi sneglade lite på hockeyn på jobbet och åt chips därefter skulle jag tuta iväg de dryga 20 milen och hämta upp Erika på flygplatsen i Bryssel men innan dess slog jag ihjäl lite tid hemma hos Nisse. Han har det förjävla härligt hemma. En shystare ungkarlslya finns nog inte. Han köpte ju ett Playstation 4 förra veckan och har just smällt upp en ny 50 tums tv. Men kartongen ligger kvar på golvet och soffan står ju lite väl långt bort? Det är ju bättre att ställa en stol 2 meter ifrån tv:n då ser man bättre. Brilliant!
 
...och en öl på golvet. Allt finns där. Härligt!

Vidare är Nils kylskåp fyllt med anklever och öl - för det är ju sånt där trevligt tv-spels-snacks, inte sant? haha, superhärligt!
 
Nåja, sen skulle jag brumma iväg till Bryssel, jag skulle "bara" tanka först. Först tog det ett litet tag att hitta en bensinmack och väl där spenderade jag 15 minuter med att försämra mitt självförtroende genom att bara leta efter knappen som öppnar tanklocket. Alltså, en kvart är jävligt länge om man står still och bara letar. Flera gånger sa jag högt för mig själv: "alltså, är jag såhär dum i huvudet eller?", "hur svårt ska det vara? Den MÅSTE ju finnas här nånstans?" *går ut och försöker öppna luckan med våld* Nä. Alltså, jag måste gå in på macken och be dom hjälpa mig öppna min tanklucka. Uh. Det här blir ett pinsamt ögonblick i mitt liv... tar två minuter att samla mod... sitter still. Tänker. Fan. De kan ju inte tillverka en bil där det inte är helt självklart var man öppnar tanklocket? Vid det här laget har jag tryckt på alla knappar som finns i bilen. Alltså alla. Allt från spruta kylarvätska till att rycka ur handbromsen extra hårt. Till slut går jag ut och smäller till tanklocket hårt i frustration och VIPPS, DÅ öppnar den sig. Klart som fan man skulle använda våld - det är ju trots allt en tysktillverkad bil...
 
Sen åkte jag iväg och dunkade fransk syntpop halva vägen, sen blev kanalen risig och då blev det flamländsk rock istället. Om ni bara visste vad ni går miste om... Väl framme hämtade jag Erika som sken som en sol och åkte hem till Luxemburg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback