Bekymmerslöst och bekymmerslöst...

...Alltså - innan någon säger "åh, vad härligt det låter" så måste jag naturligtvis berätta om mina motgångar. Folk som bara ska slänga runt ett romantiskt skimmer om sin vardag jämt och ständigt (alltså hela fejsbuck-sfären) är ju vansinnigt ointressanta.
 
Kille drabbad av motgång
 
Så! Inte nog med att typerna på Arlanda ansåg att jag överskridit vikten på bagaget så tyckte de att jag hade för mycket handbagage också. Jag packade verkligen så som jag tänker mig att tjejer packar innan de sticker på charter; ALLT SKA BARA NER, satt mig på väskan och började dra i dragkedjan, drar, drar, fan, drar fram och tillbaka, stannar halvvägs, svettpärlorna börjar tryckas fram ur ansiktet.... små tankar borde formuleras "behöver jag verkligen ha 16 skjortor med mig? ...å andra sidan vad gör en skjorta för skillnad i vikt och utrymme" arrggghhhh, drar hårdare i dragkedjan och swooop! Det gick!
 
...Sen vänder jag mig om och ser att jag glömt packa ner datorn. Fuck. Suck. Jag säger högt för mig själv: "Aja, Lufthansa skiter väl i om det är nåt kilo hit eller dit."
 
Väl på Arlanda var det en tjej som höll på att läras upp och eftersom det skulle bli ett jobbigt extra moment att ta betalt 600 pix (100 kr per kilo extra) så gick det igenom. "Egentligen har vi nolltolerans men..." Mums! karma! Hurra!
 
Nåja - motgångar var det ju. Helvete. Jag var och storhandlade i måndags och eftersom alla produkter har text på franska (några på tyska) så blir det många konstpauser där man stannar upp och långsamt stönar ut ett: "Jaaa-ha...". Det är ju en sak om man letar efter just specifikt utrotningshotad Schweizisk alp-anka, då kan man ju google-translejta det lite snabbt och sen "AHA!" rycka tag i rätt pryl och gå vidare. Men här skulle alltså kvantitetshandlas. Jag skulle ha ALLT. olja, vinäger, konserver, sallad, tvättmedel, trasor, filmjölk, ALLT.
 
När jag kom hem sen och packade upp allt såg jag hur Nils rynkade på ögonbrynen och sa:
"Intressant..."
"Vadå?"
"Ja, ditt nyinköpta toalettpapper."
"Vafan är det med det? Alla måste väl skita?"
"Jo, men var det meningen att det skulle vara lila och dofta viol?"
"...öh?"
 
Nä - det var det inte. Andra spännande upptäckter sedan dess, jag köpte:
*Valnötsost, när jag var på jakt efter något Philadelphia-liknande
*Laktosfri filmjölk (jag är alltså inte laktosintolerant)
*Syltsocker, när jag skulle ha vanligt socker
 
...För övrigt kan jag inte rekommendera bredbar valnötsost. Alltså - verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Kindholm

Glöm inte din kartoffel sen bara.

2014-02-06 @ 21:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback