Pengar

Nu är det bevisat! Det står att i DI att man gjort en undersökning i Storbrittanien 'om pengar gör en lycklig', vilket nu är konstaterat: Pengar gör dig lyckligare, fast bara om du är rikare än din omgivning.

Precis vad jag alltid har menat! Dom här lallarna som säger att pengar inte gör en lycklig, det måste vara dom som inte har några :D

Nu är det hela det här området "lycka" ganska komplext och individuellt, men jag vill ändå påstå att man med mycket pengar har större frihet att göra saker, att uppfylla lyxiga behov och bara må avslappnat bra :)

Det är av den anledningen jag råstuderar under dessa tentatider. Jag hade tenta igår i "Imperfect competition & Economic games" som jag gärna vill tro gick bra. På lördag har jag tenta i Financial markets & Institutions och har därför spenderat min dag i vår bibliotekiska bunker. Jag vill gärna skörda frukten av hårt arbete i framtiden.

Men idag har jag varit sjukt bitter hela dagen. Här sitter man och sliter medan socialpsykologer, filosofer & sånt jox runt omkring en lallar runt och spelar playstation, flummar runt och lämnar in hemtentor på samma antal högskolepoäng. Alltså vad i helvete?

...och det är ungefär här det brister i mitt lilla huvud. Om jag inte både är lyckligare och tjänar mer pengar än de hära individerna om tio år kommer jag att starkt propagera för att legalisera dödshjälp.



Avslutningsvis vill jag bara presentera en kul notis från undersökningen:
"Psykologen påminner att forskning har visat att de som känner sig materiellt underlägsna löper större risk att drabbas av hjärtproblem, diabetes, magsår och högt blodtryck, skriver The Daily Mail"
Trådarna i nylonstrumpor är vanligen fem gånger tunnare än människohår.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Du skall icke skända filosoferna!

2010-03-25 @ 10:13:39
Postat av: Pontus

Det är väl få filosofer som haft trevligt sedan antikens grekland? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback