Ullared, krafsets högborg

Hallå där, I am back!

Efter åtta månader har jag insett att, ja, jag har en hysterisk flickvän. Hon är galen.

Det ligger till såhär: Hon vill till Ullared. Jag vill absolut inte till Ullared, och från och med att jag hade en hållning där jag förbjöd henne att åka dit har det ändrats till att jag försöker försvara min frånvaro. Hon vill alltså inte bara åka i 2 timmar och 44 minuter ner med Madde (och hem igen)- utan hon vill att jag ska med också.

Jag har försökt locka fram fejktårar, ligga i fosterställning och se ledsen ut eller rent utav skällt ut henne. FÖR VAD FINNS DET DÄR EN MILJON MIL BORT SOM MAN INTE KAN KÖPA HÄR!? ...och när svaret på det blir ett rungande: "en badrumsmatta och några lampor kanske" så händer det att jag slår mig själv medvetslös för att undkomma situationen.

Jag har tagit upp det här med kompisar, familj och dom gamla gubbarna på parkbänkarna bakom flickskolan. Jag får inga råd, men min fasters man, Reino, sa något som har blivit en devis jag börjat leva efter: "Happy wife, happy life..." och det är ju delvis sant...

Så jag har mejlat Ullared för att undersöka alkoholmöjligheterna (hamnar jag där vill jag snabbt kunna glömma bort det) och svaret öppnar för tolkningsfrågor men det verkar inte vara ett helt främmande fenomen och dom ber mig att titta på vapen under tiden...


Hon kan få ett glas, jag ska ta med mig en vindunk...

Ämne: Fråga om besöket

Hej, Pontus heter jag och har som säkert ett hundratal andra män - en hysterisk sadistflickvän som inte bara vill handla för tiotusentalskronor, utan även vill släpa ner mig för att bevittna denna vansinniga shopping.
 
Efter ett tiotal konfrontationer ger hon sig banne mig inte. Hon kräfver att jag ska följa med. Ni har säkert ett jättefint shoppingcenter - men jag spenderar hellre en ledig dag vid tv:n med en bärs i handen. Men ack! Hon ska promt radera denna dag för mig.
 
Jag klarar dock verkligen inte av att se min älskade flickvän så hjärtskärande ledsen så trots att jag svurit en ed på att inte ta mig dit (det börjar ju bli prestige också) så börjar jag mjukna. Min fråga till er är: Är det okej om man tar med sig en fickplunta om man sköter det diskret? Jag kan ju alltid försvara mig med att jag följde med när jag inte var under mina sinnens fulla bruk. Är ni med?
 
Vänliga hälsningar
 
Pontus

Hej!

Då får du nog vänta tills våran Sportsbar öppnar. Om du vill kunna ta dig ett glas inne i butiken. Annars finns det restauranger runt om där alkohol serveras. Så du behöver inte vara törstig. Det finns också ett motormuseum om du är intresserad av bilar etc.. På andra sidan parkeringen finns ett hus som är som en liten Galleria där finns bla affären Wildmark som säljer vapen ,jakt uteliv m.m.  Hoppas att du finner några av butikerna runt omkring bra om du nu inte vill komma in hit till oss! Fast tänk om du hittar en hel del fynd hos oss!!Tänk! Du kanske får världens häftigaste upplevelse om du kommer med! Gör det till en kul grej! 

Ni är varmt välkomna med ert besök!
// Maria 


Fy farao!


Kommentarer
Postat av: Achmaro

Det är helt sjukt att de ens svarar på ditt störda mail, men att hon vräker ur sig "Tänk! Du kanske får världens häftigaste upplevelse om du kommer med!" är bara outstanding. Hon kan inte ha upplevt mycket om hon tror att Ullared kan bli världens häftigaste upplevelse...

2010-08-09 @ 13:08:08
Postat av: Andreas

Då kanske vi ska skicka dit Erica och min tjej Sara tillsammans, vi har haft liknande diskussioner hemma.....

2010-08-09 @ 13:32:48
Postat av: Lindberg

Du kan alltid se det som ett socialt experiment...



...eller var en man och:



Just. Say. No.

2010-08-09 @ 13:46:21
Postat av: Pontus

Achmaro: Det är ju det som är tragikomiskt. Att folk vill göra det till en grej. Att bada i en tunna bajs är också en grej.

Andreas: Eller så snor vi deras kreditkort...

Lindberg: Jag ska göra det till en sjukt bra trade-off till mig om jag nu tar mig neråt dit...

2010-08-11 @ 18:05:31
Postat av: Jeff

att du ens skickade det där..haha.

2010-08-12 @ 10:58:23
Postat av: Penny

Uppenbarligen sjukt avundsjuka singelkillar som har svarat på ditt inlägg..

Jag tycker i alla fall att det är väldigt manligt att faktiskt följa med sin flickvän på sådana saker man själv inte uppskattar egentligen, MEN jag tycker inte heller alltid att det är så kul att följa med in på "databutiker" men jag gör det ändå.. och nu efter att ha följt med några gånger så är det värt att fortsätta följa med för att se hans giriga blick och lyckliga ansikte när han finner något som han verkligen vill ha!



Såg långt efter att jag skrivit texten.Att det var längesen du la ut detta, men jag hoppas i alla fall att du gjorde rätt val och följde med henne!



Forsätt med bloggen! Det var mycket intressanta saker att läsa om!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback