Hur är läget?

Tjaha tjoho!

Jag har klarat mina tentor och det börjar bli varmt ute. Nedanför min balkong myllrar det av rörelse, studenter med systemetkassar skrattar & skrålar. Nån flyttar in och nån meckar med sin cykel. Någon tittar upp och ser en lite för blonderad kommande finanshaj som sippar på en latte. Frakttågen, green cargo och maersk [mäsk] har börjat gå mycket oftare, bye bye lågkonjunktur? Somliga stör sig på tunga godståg som dundrar förbi, men inte jag inte, jag stör mig på dom som stör sig på tågen. Det är ju rent ljud utav kapitalism som klingar förbi! Mums!

Andra halvlek har börjat och om två månader är det plötsligt sommar igen.


Vesper

Nu ska jag bara fetcha ett sommarjobb sen känns allt bra! Jag kanske måste rädda sverige också och informera UNGEFÄR HALVA av den här till synes lobotomerade befolkningen om varför en röst på röd/grönt jox är iq-befriat.

Ni kanske har sett Stahlins "vallokomotiv"? Man skrattar på utsidan och gråter på insidan...
När mästerverket Mona Lisa stals 1911 var Pablo Picasso en av de misstänkta som arresterades.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback