Life of a högskolestudent

07:55 *RIIIIINGGGGG*
"ÖRHMMMM!?"
"RISE AND SHINE!!!!!"
"Fan Erik, är det sol ute?"
"Japp!"
"...happ"

Mycket riktigt, himlen är blå i Skövde och vi kilade iväg o handlade nybakat bröd. Vardagslyx.
Efter en frulle hos Erik är jag nu hemma. Bredvid mig ligger en uppslagen DN; "Förtroendet för Reinfeldt mot rekordnivå". Jag flinar och tar en sip kaffe medan Pyotr Ilych Tchaikovsky's nutcracker ljuder ur mina högtalare. Jag slänger huvudet åt sidan likadant som en dirigent gör med sin orkester i kapp med musiken.
Jag tittar åt mina växter som frodas och hänger mot ljuset, antar en fundersam min och vänder min blomlåda. Ha, sådärja, alla mina växter har nu back-slick, hihi.
Jag läser DN lite och 'fnuffar': "Mona Sahlin förlorar mer i stöd bland högutbildade än bland lågutbildade". Hm, det säger väl någonting i sig... säger jag högt för mig själv, flinar, tar en sip kaffe och vänder blad.
Frenologi är en gammal lära som förespråkar att man kan utläsa en människas karaktär utifrån skallens form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback