Svarpåtal-guide del 1

Av CJ Pontus Sjögren
"En sensation! - Svenska Dagbladet" "Kvickt, Smart & Humoristiskt - TV4" "Kul, men jag hajja inte riktigt - Jesper Gustafson"

Retas folk med dig? Känner du dig nedtryckt? Är allt du får fram "durå!?" i en pressad situation? Då skall jag hjälpa dig på traven för att ptja, eventuellt få en smäll på käften, klara dig i denna hårda värld.

Scenariot är detta: Du står bland en grupp människor och diskuterar något - plötsligt går dina åsikter isär jämfört med någon annans, som i dina ögon är en hönshjärna. Eftersom att Du inte vill vika ner dig är en social sammandrabbning oundviklig och mycket riktigt: Plötsligt blir du direkt/indirekt förolämpad.

Nyckeln är att få människorna omkring att skratta med Dig åt fienden så att denne blir tyst. Blir fienden tyst har du vunnit diskussionen som ni tidigare diskuterade även om Du egentligen hade fel. Det handlar om att bara anfalla! Försvarar du förlorar du. Om du är ett pucko och nån säger att du är det så skall du inte försöka bortförklara det utan flytta fokus och anfalla omedelbart! Kontra kontra kontra! Gärna med nåt uppfinningsrikt eller sjukt, då skrattar folk.
Typ: "Jag har iallafall inte mjäll på mina axlar, fast det matchar dig som är så söt eftersom det påminner mycket om strösocker... mm mm mm..."
Resultat: Angriparen torde bli förvånad och i bästa fall generad, börjar denne försvara sig är en poäng vunnen.

Om det är så att Du har hamnat i en diskussion med exempelvis vänsterpartister, dvs det känns som om fienden inte kan ta emot sunda värderingar. Då bör & skall Du ta itu med vad jag skulle vilja kalla härska och söndra. Devide et impera!
Fienden skall brytas ner och hamna i synonym med: Vrak.
Detta nås genom att ange falska källor för att supporta dina argument tills fienden blir komplett vansinning.
"Det var ett finskt/amerikanskt forskningsteam som kom med en rapport i förrgår som visade att blah blah blah"

Nedan är ett exempel på en person som borde läst min guide & kontrat. 
 
HAAAAAHAHAHAHAHA FILMEN ÄR JU FÖR FAN ASKUL!!!!!!! HAHAHAHAHA!! SER NI HENNES MIN? HAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHA!!!
Min granne Johan Willamo noppar sina ögonbryn. Dom är för närvarande fyrkantiga. Ser ut som "en pixel".

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hon är ju från södertälje! haha Tror hon gick på WHG också haha

Postat av: Pontus

Oj, "skräll..." haha

2009-02-23 @ 17:59:59
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback