Maiken tagged a photo of you on Facebook‏

En annan ganska sjuk grej som hände i Åre var när jag gick hem till mina tre vänner efter en after ski och omedelbart drabbades av ångest. Paco låg med stirrig blick och tittade i taket, Vesper sprang omkring och skrek kvinno-stridsrop och Alex, Alex var en mycket schleten man.


Stirrig Paco 19:04

Jag fick panik! "AAAHHHh, jag kan inte vara här, har ni inga shysta grannar? Har ni några norskor till grannar!?"
Alex: "Ha! Det har vi faktiskt, fyra hus bort!"
Jag sken upp som en raket, tog mina saker och kilade ut och kikade igenom fönster här och där. Mycket riktigt, där satt fyra tajta blonda norskor, åt pizza, krökade & gjorde sig iordning. Alla celler i mitt känslocentra gjorde vågen vilket fick som följd att jag bara öppnade dörren och gick in. Omedelbart fick jag en "vem-fan-är-du-blick", men 10 minuter senare satt vi där och skrattade och spelade bussen.


Jag & Maiken


Fröken Foss

Hux flux kom alex in med toffler och sin päls - inget under. Han var förvirrad men glad att jag ordnat nya allierade i kampen mot dimman.


Plötsligt kommer Vesper inrusandes och skriker: "NI MÅSTE KOMMA, DET ÄR DEFCON 5, PACO SLICKAR PÅ VÄGGEN OCH ÄTER KALASPUFFAR!!!!"



Paco kommer också in efter ett tag, berättar om hur han & alex åkt finlandsfärja för att köpa billig sprit - battlar med Maiken i nån sprittävling som slutar med att lilla Thomas slår huvudet i elementet och finner ro. Norskorna skrattar åt spektaklet och kommenterar:
Line:
"jag har varit i finland og kjøpt 7 liter med sprit"
Katarina: maiken, du måste ladda! fader som han tryna a line, utrolig at den lille kroppen din klarte å dytte han så langt!

Vid ett tillfälle när vi satt i soffan så berättade Maiken nåt men så stakade hon sig och jag skrek omedelbart: "HAHA!!!! Du laggar! Du är windows 95, *hackar med huvudet fram och tillbaka och gör modem-ljud* *tac-tac-iiii-ååå-tac-tac* hahahahaha!!"
Av någon anledning tyckte dom att det var fruktansvärt roligt, nu har dom döpt sina album på facebook till Windows 95, samt sina status till: "Maiken er Windows 95, haha!"

Tillslut kilade vi till krogen. Fan, jag har en satans akilleshäl med en svaghet för vackra kvinnor...



Det behövs 150 000 saffranskrokusar för att få ihop till ett kilo saffran. Förr användes saffran till att färga kläder, men processen var så dyrbar att bara kungar hade råd att bära de kläderna.



Kommentarer
Postat av: Skötare Kindholm

Va i helvete Pontus! Här lämnar jag ifrån mig GB i ett par dagar och vad händer? Men å andra sidan, man vet ju att får han chansen så tar han den och rymmer iväg till sin egen värld.



Och du, 5 poängs ledning. adjö

2009-02-01 @ 14:19:26
Postat av: Pontus

Det är lågkunjunktur, det påverkar Solrosens gruppboende. Vi tappar personal. Nu hade vi bara två stycken och mig som stand-in. Det är otillräckliga resurser. Du får börja sova hemma hos GB!



Ja, väl kämpat - grattis till ligasegern. Jag ser fram emot september igen...

Postat av: J

bilden på alex och jesper ser ut att vara ur vilken dag som helst. Jesper skriker utav bara helvete på "berra" och alex svara med ett "vad har jag nu gjort?" AHAHAHA

2009-02-01 @ 17:38:02
Postat av: JB

nu när Torres är tillbaka så kommer Liverpool gliiida förbi Man Utd! 2-0 mot chelsea hoho skönt!



btw, miss you guys!!

2009-02-01 @ 20:24:57
Postat av: hespero

Hahahah pacs är så jääävla äcklig människa! Du minns rhodos andedräkten ? mmm.. precis! den fick vi känna på en del i veckan.

2009-02-01 @ 20:25:39
Postat av: Pacs

Äcklig.. Vad tycker vi då om din rödhåriga satanist?

Jag bjuder på det där, jag har haft kul iallafall

2009-02-01 @ 20:45:41
Postat av: Pontus

J: Haha, alltid samma procedur! :D Vesper är sur, Alex oförstående.

JB: Saknar dig också lilla JB, kom o hämta mig i ditt plan, det finns en gammal flygplats i skövde nånstans här jag läst...

Vesper: Haha, exklusive spya dårå, haha det är så fruktansvärt kul, bara paco kan andas en svävande sörja som inte försvinner, underbart kul!!! :D

Pacs: Ojojoj, slag mellan benen. Jag tror Vesper har en thing för de där. Hans nyårslöfte höll ju inte länge om man säger så... ;)

2009-02-01 @ 22:09:05
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: cissi

jag har tänkt.....

& kommit fram till att jag & paco OMÖJLIGT kan vara släkt!

2009-02-02 @ 21:50:47
Postat av: Pontus

Cissi, alla som har smakat dina efterfestgroggar a lá kaffe vet att det kan finnas band emellan er. :D

2009-02-02 @ 22:50:23
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: cissi

sant.... men de bjuder jag bara till spciellt utvalda personer....

2009-02-03 @ 09:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback