Fullspäckade januari!

Kugghjulen i cortex har satts i gungning igen och börjar långsamt accelerera för att producera en smula hjärnaktivitet. Det är ju himla elakt att ha två tentor direkt efter jul. Hade man haft tur hade man haft en innan uppehållet och delat upp bördan men, icke!

Den närmaste tiden kommande månad kommer att bestå utav förvirrade synapsförbindelser som blandar ihop sömnunderskott, kaffearom och obegripliga matematiska metoder vilket kommer göra att jag runt den 14e januari hamnar i fosterställning, sniffar pennväss och fnittrar maniskt.

Några dagar senare ligger jag på ett berg i Åre med pjäxor på fötterna och en fickplunta i handen. Befriad från tentastudier och billigt bibliotekskaffe skall jag glatt att åka störtlopp nerför backen. Det finns emellertid chans att utförsåket blir slalom om nu Sebastians tysklandresor gjort sitt.



När jag i slutet av månaden är hemma i Sköfvde faller det sig så att jag hux flux befinner mig frysandes och svettig i ett lerigt och slaskigt dike med 24 testestoronfyllda Våmb:are, gör armhävningar, upphopp och funderar tyst med rynkad panna: "vahettereee... vad i helvete håller jag på med? Schack kanske är min sport..."

Man kanske kan tro att det här är illa men så är absolut icke fallet! Inom kort har jag ytterliggare 15 högskolepoäng i min portfölj, studentveckan i Åre uppskattar alla - utom möjligtvis bittra djurvänner & fanatiska emo-veganer som uppenbarligen saknar förmågan att skratta. Försäsong med Våmb skulle förmodligen ha ihjäl valfritt barn i afrika då den kräver enorm energi. Lyckligt lottad och omfamnad av mat kommer jag att ta mig igenom den och! voilá! få massor med muskler! Hurra!

Underbara januari!
 pH-värdet på destillerat vatten är 7,0. Blod har 7,4; mjölk har 6,8; saliv har 6,4 och magsaft har 1,0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback