Pastafever!

Jag sitter och bläddrar i Stora Pastaboken och blir ultrahungrig! Medans jag vänder sida för sida kan jag glatt konstatera att jag har de flesta ingredienserna. Jag kan fanimig göra ALLT! Jag har färskpasta, fetaost, soltorkade tomater, köttfärs, tomatkross, körsbärstomater, kvisttomater, basilika i kruka, kryddkorv, kyckling, alla former av lök, vitt vin, citron, pesto, lime, grädde, honung och bacon.

Jag är den okrönte pastakungen och det bliiiiir...*trumvirvel* tamtararam, LASAGNE ikväll, hurra!

För övrigt sålde jag mina malka-aktier igår, det hade ju varit fint att skriva att jag sålde dom för att få loss lite kapital till julklappar men! så är icke fallet :) Malka oil är ett mäskföretag. Nu ska jag roa mig några dagar med att finna ett nytt företag som ska förtjäna mitt förtroende. 

Men nu skall undertecknad volta två meter bakåt, till mitt kök!



På återseende.
Tomaten stammar från Mexico och kom till Europa på 1500-talet, men användes ända in på 1800-talet bara som dekoration. Den antogs vara giftig då den tillhör samma familj som nattskatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback