Hemma! Analys av dag ett

Vi är rätt destroyed efter den här resan där skratten flödat oavbrutet :D

Det har hänt så sjuka grejjer och vi har upplevt så störda händelser att vi känner oss rätt avtrubbade nu och i och med denna hjärnkross delar jag upp resan på några inlägg..

I torsdags klockan tre gick jag ut från G-huset och satte mig i en bil med destination Lund. Efter EN meters körning hade Erik (som var övertänd) accelererat sönder en öl i bilen och en liten pool i framsätet var ett faktum. Efter två timmars körning blev Erik placerad i baksätet med en redan då dyngrauk Zackarias som var lycklig över att få en drinkpartner varefter jag tog över körningen sista två timmarna.


Zacharias med en öl mot munnen där burken gått sönder.



Väl framme i Lund hamnade vi hos en vän till Zacharias, Simon.


Väl där ringde vi dit Lindbergan, hällde i honom lite mintu och diskuterade lösningar på djupa polititiska problem över ett glas...

Eller som anonym-icke-ekonom-förmodligen-en-estet kommenterade bilden: "det där är säkert ekonomer, du ser ju själva hur dryga dom ser ut."

Det är kängan man får för en smula klass, hmpf!

Vi gick ut på Malmös nation som vi innan hört skulle vara lite schtekig för "dom har champagnebar och grejjer".
Well... mina damer, mina herrar, malmös nation var en parkeringsplats beläget i en bunker som bara serverade mellanöl... Men! Vad som icke skall glömmas bort var att det var här vi träffade dom skönaste människorna på hela resan. För att inte tala om att jag träffade Calle, Sundholm och fröken Tucker, fantastiskt trevligt :)

Kvällen fortsatte i ett behagligt rus och Erik fann kärlek...


...och jag fick en stadsvandring i staden ett på natten i 45 minuter av en förfriskad Lindberg som orerade för fullt om Lunds historia och dess arkitektur som genomsyrade staden.

Dagen efter lämnade vi Simons aningen påfrestade residens, påklädda i reskläder och med ett fantastiskt humör! Kristianstad var nästa mål!

Under andra världskriget bar norska motståndsmän ett gem i knapphålet på sitt kavajslag för att markera sin antinazistiska hållning.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Missade du Tove i krisitanstad?!

2009-12-10 @ 09:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback