Värsta språket

Godkväll!
Fruktansvärt skönt att vakna i egen säng idag.
Ett tag trodde jag drömt ihop allt om Familjen Adams & Skövde. Sånna störda drömmar är inte helt ovanliga för mig, som te.x förra veckan, då drömde jag att jag stack en gaffel i axeln på en demon. Fullt normalt.

Glatt drog jag på mig ett par mjukisar och kilade ner och öppnade kylskåpet. WOHOOOO!!!!!!! Julafton!!! Ett afrikabarn skulle gråta floder om den såg hur mycket jag åt! Hä hä häää....

Efter ett tag kilade Johannes förbi, lika munter som alltid. Vi åkte till Torekällberget för en lunch och diskuterade viktiga saker. Det var en sjukt bra lunch!

Sen kom mormor o morfar på middag. Jag tror minsan att mor min saknat mig en smula - man dricker ju inte champagne varje torsdag direkt.
...Jag ska nog återvända rätt ofta tror jag ;)

Aja, sen var det fotbollsträning dårå, ruskigt skönt. Jag har aldrig egentligen sett mig som en språkfacist. Men det kanske jag är.
Efter att i tre veckor påpekat att det inte heter;
"ock" utan "också"
och inte "Schluta" utan "Sluta"
och inte "schläcka" utan "släcka"
och att "Vart hän" låter som språk från 1200- talet, så fick jag fortsätta på den fronten ikväll.


Jag & Elias. Språkfaddrar i Brunnsängs IK.

Anas: "De jalla, ge mig ett boll på den bröstet!"
Men Anas, hur snackar du egentligen? Det heter:" Ge mig en boll på bröstet"

Gabi: "Vad snackhar du om? Min skott var perfekt jao..."
Ojojoj, Gabi, Gabi, Gabi... nu kommer språkpolisen och örfilar dig med en vit handske på käften! Sen när är det ett "h" med i "snackar"? Dessutom heter det "mitt skott" och inte "min skott" och du, "jao" tillfogar väl inte meningen nåt väsentligt va? Haha, dumtjack!

Det är ingen lätt uppgift att uppfostra hela världen alltså, även om jag faktiskt gör det med glimten i ögat och avslutar med ett flin och en flirt ;)

Det är iallafall skönt att vara tillbaka :)  O match på lördag, yes yes.

Världens snabbaste djur är tornsvalan som kommer upp i den imponerande hastigheten 171 kilometer i timmen. Geparden kommer först på 8:e plats med sina 105 kilometer i timmen.



Kommentarer
Postat av: Max

Hahaha hur kan du påstå att Elias är språkfadder när han typ snackar värst av alla ibland :P

2008-09-21 @ 19:13:51
Postat av: Pontus

Han har dolda talanger trots sin brist på hår. Faktiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback