Åh, herregud...

Hur mycket får/fick ditt bröllop kosta? Ställningen just nu:
Max 10 000 kr (24.0 %)
10000-25000 kr (19.0 %)
25000-50000 kr (22.0 %)
50000-100000 kr (20.1 %)
Över 100 000 kr (15.0 %)
 

Kul att 1/4 av befolkningen max lägger 10 lax på ett bröllop. Ska man vika en ring i folie eller?
Personligen är jag mer inne på syrian-stilen. Man bjuder in alla man känner och ser till att det blir ett hejdundrandes kalasparty!!!!!! WOOOOOHOOOOO!!!! FYRVERKERIER, LYXMAT & ELTON JOHN, ALLT & ALLA SKA MED! RAAAAAAAAWR!!!

För kom igen... 10000? Det blir liksom en bussresa för familjen till strängnäs och en beggad smörgåstårta. Kul.
Forskare har tagit fram en krasse som ändrar färg från grönt till rött när det växer nära sprängämnen. Tanken är att man lättare ska se var det finns landminor nedgrävda.

Kommentarer
Postat av: Micce

Det lär väl iofs mer ha å göra med att 1/4 av befolkningen har en för dålig ekonomi för att kunna spendera mer på ett bröllop, sorgligt men sant...
Btw, har du pengarna redo till helgen? Snart mina:D

2008-05-07 @ 12:54:55
Postat av: Victoria

Oj det var snålt.. så lite kostade inte ens morsans bröllopsklänning, haha.

Postat av: Pontus

Micce: Kvitt eller dubbelt!? :D
Stektoria: hehe, med sånna vackra ungar kanske hon förtjänade en dyr en ;) . Hah, där fick jag till det!

2008-05-07 @ 19:33:27
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: charlie

hehe jo, eller så kanske man anser att ett stort maffigt kyrkobröllop är helt värdelöst... själv om jag bestämmer mig för att gifta mig lär det bli utomlands på en strand någonstans med nära vänner och familjen.. inget stort brassigt jävla syrianbröllop där man bjuder in 300 främlingar och får cash... neh, tycker nog du e lite väl hård pontiac... antingen skare vara ordentligt a'la kevin costners 3-5dagars bröllop... eller så kan det vara litet och mer intimt. Stora kyrkobröllop är helt jävla onödigt, och speciellt om man inte ens tror på gud... men hmm, klart 10k kanske är liite lite, men om man försöker bortse från att (som det verkade i ditt fall) att man typ vill ha en klänning för 50k och sen ett maffigt bröllop, så kan man nog klara sig på iaf 15-25000kr och endå ha ett fint och välordnat bröllop.... eller jag vettefan vad jag svamlar om.. hur som helst: själv ska jag ha ett chill i grill bröllop... alla är välkomna in på wow servern så kör jag och bruttan bröllopet där.. tudelu!

2008-05-07 @ 19:56:18
Postat av: Joni..

Vad jag har lärt mig av Mor min så bör bara ringen kosta minst tre månadslöner.. så 10k räcker ju inte så långt.

2008-05-07 @ 23:07:07
Postat av: Pontus

calle: Iof är jag inne på samma spår när jag tänker efter... "antingen eller" känner jag...
Joni: Haha, stek-Joni... ;D

2008-05-08 @ 10:07:12
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Paula

hhahahhahahahahhaa..... klockren du är!

2008-05-08 @ 19:56:11
URL: http://piecesofpaula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback