Den som vet att den vet

Sedan jag fyllde aderton år har jag besökt diverse 'nattklubbar' hyffsat regelbundet, och observerat ordentliga svar på tal som jag gärna delar med mig av.
Om det börjar brinna vill man gärna släcka elden snabbt innan det blir ett större problem. Det förstår dom flesta. Vad många har problem med att förstå är att man bör shasa iväg mäniskor som är obehagliga, omedelbart! Annars växer obehaget liksom en eldsvåda tills ens syre är förbrukat och, ja, ragnarök råder. 
Jävlar vad bra jag är på liknelser. Nåväl, till min hjälp till dig som behöver en liten push till att säga 'försvinn' i lite mer effektivare former som inte kan misslyckas baxat från farbrortorsten:

- Vad dricker du?
- Något jag gärna vill dricka utan ditt sällskap.


- Är du ensam här?
- Nej, men det är du är jag rädd.


- Hej, har inte vi setts förr?
- Lyckligtvis inte!


- Hej, vem är du?
- En person som just ska lämna dig ensam i baren.


- Får jag sitta här bredvid dig?
- Jag tror inte stolen håller åt ditt feta arsle!


- Är det ledigt här?
- Ja, tyvärr.


- Hej, jag är här ensam!
- Det förstår jag.


- Brukar du gå hit ofta?
- Ja, fast nu undrar jag varför.


- Jag försöker alltid leta upp nya människor.
- Ja, dig vill väl ingen träffa två gånger!


- Det är kul att komma ut ibland!
- Jaså, kör de med permis där du vårdas?


- Vad mycket folk det är här.
- Ja, uppenbarligen släpper de in folk utan omdöme.


- Du ser verkligen ut att ha kul!
- Ja, men inte är det din förtjänst.


- Du ser verkligen ut att ha kul!
- Ja, du ser ju så rolig ut!


- Får jag bjuda dig på en drink?
- Nej, så omdömeslös är jag inte.


- Får jag bjuda dig på en drink?
- Var har du fått tag i pengar då, ditt lilla glin?


- Får jag slå mig ned här?
- Helst inte, jag har just ätit.


- Får jag lov?
- Nej, sådana som du måste ansöka skriftligen för att ha en chans att få dansa med mig.


- Ska vi dansa?
- Ja, men inte med varandra.


Hästhuvudet som användes i filmen Gudfadern kom från en hundmatsfabrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback