Stjärnpolitiker


image731

Alexander Rosenberg. Så heter Sveriges nya stjärnpolitiker. Via handuppräckningen på bilden blev han informellt utsedd till Socialdemokraternas valberednings förslag på ny partiledare.


- Egentligen var jag på väg mot kära Rosenbad eftersom jag blivit erbjuden jobb som idrotts- och folkhälsominister. Men jag kom på villovägar och utanför Mona Sahlins 5-våningars tält cyklade jag omkull och hastigt och lustigt blev jag sosse istället, fnittrar Alexander Rosenberg.
Hans cykelvurpa kom samtidigt som Mona Sahlin frågat övriga partiledningen, som var på besök, vem som skulle efterträda henne - tobleronesuget var alltför starkt för att hon skulle kunna vara lugn i riksdagenRosenbergs handuppräckning, förevigad på bilden ovan, var den enda i området och vips blev han såssarnas nya påläggskalv.
- Det initiativtagande som herr Rosenberg visade upp tillsammans med hans stora folklighet kan bära långt, kommenterar Mona Sahlin smaskandes med en bit toblerone i munnen. Men inte Mycket längre än hans cykel bar honom. Sverige behöver en politiker som varken anlitat svart städhjälp eller missat att betala TV-licensen. Eller ens varit nykter. Det ryktas att han är prins också. Han är en värdig efterträdare, även om han ännu inte nått min viktklass, avslutar Sahlin med ett fylligt skratt som dränks av utav tobleronen som smält i munnen.


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Så prinsen har gått och blivit sosse :P

2008-02-21 @ 23:07:38
Postat av: Prins Rosenberg

What the fuck?!

Postat av: Pontus

Lindberg: Yes.
Alex boi: Kvinnohatande såsse, må du drabbas av A-kassa.

2008-02-22 @ 07:04:00
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

hahahaaaaa

2008-02-22 @ 08:29:04
Postat av: Pontus

Johannes: :D

2008-02-22 @ 08:36:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha, Alex, skyll dig själv. Varför skulle du tvunget säga [evrå] för?

2008-02-22 @ 10:40:39
Postat av: Malin

Haha, you´ve got skills

2008-02-25 @ 18:41:29
URL: http://malicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback