Svar från Stora Enso

Jag sitter här med kaffe i champagneglas vilket betyder att det åter är måndag och måndagsrutinerna har tagit i. Tidig morgon, föreläsning osv osv. Vi skickade in vårt arbete idag, sju dagar före deadline, schönt.

Idag fick jag svar från Stora Enso angående mitt idiotiska mejl som gällde skövling av regnskog... haha.
Mitt mejl:

Hallå!
Jag har varit en glad aktieägare en bra tid men har nu väckts utav en fråga.
 
Egentligen bryr jag mig inte om att ni choppar ner massa regnskog, jag bara undrar om ni har nån teori för vad som skulle hända om all regnskog blev skövlad?
Skulle syret ta slut? Min vän Sebastian tror det. Jag själv är lite skeptiskt, men jag undrar om er syn på saken.
 
Tack på förhand
Pontus

Svar från Stora Enso:

Från: Bjernulf, Johan ([email protected])
Skickat:den 15 december 2008 08:45:32
Till: [email protected]
Kopia: Ostling, Carin ([email protected]); Johansson, Lars ([email protected])
Bifogade filer: 1 bifogad(e) fil(er)Virusgenomsökning från Trend Micro
 Stora Ens...ppt (612,0 kB)

Hej Pontus!  

Tack för ditt mail!  

Stora Enso avverkar ingen regnskog.  

Bifogar några bilder som du kanske kan ha nytta av.  

Bästa julhälsningar från  

Johan Bjernulf  

Miljösamordnare Stora Enso Skog AB


 Haha, jag fick en bifogad powerpointpresentation, jävligt seriösa på det där företaget alltså. Kul att dom inte nonchalerar ett så puckat mejl, kolla på lite material (öh, gratisreklam) jag fick:


Stora Enso

•Främjar hållbar skogsskötsel och stöder skogscertifiering överallt där koncernen är verksam.

•Accepterar endast virke från lagligt avverkad skog.
•Har spårbarhetssystem som möjliggör spårning av ursprunget för allt virke.
•Omvandlar inte naturskog eller regnskog till plantager

Stora Enso

·Arbetar aktivt för att bekämpa olaglig avverkning överallt där koncernen är verksam.

·Agerar för att förhindra annan olaglig verksamhet som rör virkesförsörjningen.

•Samarbetar med myndigheter och andra intressenter för att förbättra arbetsmiljön i de fall där Stora Enso själv inte direkt kan förhindra brott mot olika lagar.


•Olaglig avverkning = Avverkning av skog som strider mot nationell och regional lagstiftning.




Va? Är det inte snällt gjort! Nu är jag självklart medveten om att det här förmodligen är ett "all-round" utskick som dom främjar naturvänner med då och då. Men jag tycker om snubbens inställning. Jag blev knappt dumförklarad!
Stora Enso verkar hyvens asså. Kanske skulle investera en slant, eller [schhlant] - som det heter i Skövde.


Roboten R2-D2 i filmerna Stjärnornas Krig heter C1-P8 i alla de italienska versionerna av filmerna.



Kommentarer
Postat av: Lindberg

Haha, du lär ju inte vara aktieägare i Stora Enso!

2008-12-15 @ 21:54:59
Postat av: Pontus

Haha, nä - jag sa det ju bara för att öka chanserna att få ett svar :)

Postat av: cissi

tror att du har FÖR mycket fritid/dötid att fördriva i Skövde. Komme du "hem" till jul? ska se till att Thomas har ingridienser till min specialare i sånna fall

2008-12-16 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback