Jag har en vision!

Hur många gånger har man inte tänkt: "När jag blir rik då ska jag..."?

Eller vissa av er där ute kanske tänkt "Om jag blir rik då ska jag..." 
Det är en formulering av en förlorare - eller nån som inte gillar pengar, men det är ju en hårfin gräns mellan dom typerna... hoho ;)

Nej, jag kommer att blir rik för att jag är beredd att jobba hårt för det. Minsan sa. Igår kom jag på några saker jag ska göra:
1. Jag ska efter en rekordfylla, fylla att badkar med bearneisesås, hoppa i och snorkla omkring. Efter det ska jag åka ner i en vattenrutschbana där det flyter bearneiesås istället för vatten. Jag skulle kalla den: "Bea-rampen - Fett bra" (haha, hajjar ni dubbelmeningen eller? hoho) och den kommer jag att åka ner för med munnen full utav oliver. Själva landsningsstället ska vara en stor pizza! Och där ska jag åla omkring och spotta ut oliver samtidigt som jag äter utav pizzan. Det är lycka för mig.

2. Jag ska gå igenom en biltvätt. För att bli riktigt jävla ren. Dom där borstarna lär ju fungera som stenhård peeling. Sen ska jag gå ut o blänka. Det skulle vara glädje för mig, att vara ren. Riktigt jävla ren.

3. Jag ska köpa ett stort krigsfartyg som istället för det brukliga namnet te.x "HMS Stockholm" HMS står ju då för His/her majesty's Motor Ship - det lär jag ju fått ner i nån inforuta innan? Annars gratulerar jag dig till lite ny kunskap såvida du inte visste det redan och i så fall nickar jag leende mot dig. IALLAFALL! Så ska jag döpa det till: "PMS Södertälje" alltså; Pontus Motor Ship - fyndigt va?
Sen ska jag söka upp mina rika kokurrenters strandvillor och föra ett jävla liv och kanske 'tappa' en kanonkula på deras tomt. Det, det skulle få mig att skratta högt.

4. Jag ska laga gröt varje dag och anställa Vesper som grötassistent, detta för att behålla fötterna på jorden och nostalgisera - kan man säga så? - tiden i Åre, när jag o Vesper lagade gröt åt komvux-Berra och gruppboende-pacs. Det skulle göra mig varm inombords. Inte nostalgin och sällskapet - utan gröten givetvis.


Vesper & Jag
Det här blev ett jävligt bra inlägg. Spontant och oplanerat, hurra!

Kommentarer
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Fatta vilket jävla glid det skulle vara i rutch kanan! fiiifan!

2008-12-01 @ 22:05:02
Postat av: Lindberg

Detta måste vara bland det mest underliga du någonsin skrivit. Man skulle kunna tro att du ätit underliga svampar till middag.

2008-12-01 @ 22:14:00
Postat av: Anonym

HMS står för Her/His Majesty's Ship, inte något motorbåtstrams. Skärpning.



Majesty%2527sShip" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/HerMajesty%27sShip

2008-12-01 @ 23:18:28
Postat av: Malin

Haha, vart får du allt ifrån...? PMS, shit alltså, lägg ifrån dig dunken!

2008-12-01 @ 23:19:57
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Pontus

Hespero: Javisst, du kan få åka efter mig!

Lindberg: Jag slipper knarka - jag är skön ändå serru ;)

Anonym: Givetvis har du korrekt, jag slant visst till på tangenterna. ...Å andra sidan lär ju alla båtar i armén ha motor såe... haha

2008-12-01 @ 23:23:39
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Pontus

Malin: Du är ba avis för att du inte kom på mina idéer först! ;)

2008-12-01 @ 23:26:45
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Pacs

Pontus, sluta drick på vardagar

2008-12-01 @ 23:55:18
Postat av: Pontus

Pacs: Skulle det lösa några problem eller?

2008-12-02 @ 00:03:52
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Pacs

Inte dina iallafall haha =)

2008-12-02 @ 09:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback