Skrattar bäst som skrattar sist...

Hej bästa läsare, kul att Du fortfarande hänger med ;)

Jag är egentligen ingen person som gnäller. Det tänker jag inte göra nu heller, bara lämna lite objektiv information om mitt boede för tillfället.
Jag bor 15 km utanför Skövde. Till och med utanför en liten liten by som heter Varnhem. Vägen till min bushållplats ser ut såhär:

Den svenska lantliga idyllen. Åh, vackert.

Dock står det på min busshållplats "BRA ATT VETA - tiderna från denna hållplats är ungefärliga" ... Dom går väldigt sällan, max, max, max två gånger i timmen. O när jag kommer hem på kvällen så är det så extremt mörkt att jag inte ser ens dikena. Jag hör bara att jag går på en grusväg, och ser hela stjärnvalvet gnistra. Alltså, Mordor är ljust jämfört med min hemväg efter busshållplatsen. Nu är den kanske bara 150 meter, but still ;) hihi..

Internet brakar samman då & då på kvällarna. Mobiltäckningen likaså. Jag saknar varmvatten i fyra dagar men har blivit dirigerad att duscha typ, i grannens garage. Det luktar verkligen olja överallt där och hänger fula saker överallt och mitt i står en vit duschkabin. "och om nån undrar vad du gör där, säg att du är Ninos kusin, okej?"
"ööööööhhh, visst"
haha, helt stört! Men kul med lite omväxling, jag är en man som tar det med ro. Det finns säkert värre saker att oroa sig över. Hihi.

Haha, jag bor ju med en kanadensiska och jag tycker att jag generellt sätt är bra på engelska, det flyter på och jag har lätt för att prata, men igår laggade jag som fan. "Do you know where the öh, the you know eh... hmm... the what we in sweden call 'durkslag' is? haha"
Aja, i övrigt flyter det på vaaaa ;)

Igår var det fest ja, det blev succé! Pubrunda i stan och sångerna avlöste varandra, det dånade i varje pub: "EEEEEEKONOMER ÄR FÖDDA Å VA BOSS! VAD SKULLE SKE OM VI FICK SE ETT SVERIGE UTAN OSS?"
Sen gick vi vidare till "Kåren" dårå, hah, tequila 30 spänn ;) Såe, det gick ju som det gick. He he he...

Alla är fan jävligt softa här faktiskt. Det är väldigt få 08or här, men extremt många från Göteborg. Jag tänkte konvertera några stycken. Vissa uttryck har jag svårt för, typ "gött" det passar liksom inte in någonstans, eller "tatt" TAGIT heter det, TAGIT, inte "tatt" herregud... :D

Idag hade vi brännbollsturnering. Det finns ju olika, vad ska vi säga... "grupper" på skolan, typ dom som läser dataspelstillverkning, datadesign (alltså, alla über-nördar) heter "SKHUM" och ekonomerna heter "SKÖEKON"
iallafall, SKHUM hade haft sittning igår och klankat ner på ekonomer. Det är tydligen en bitter fejd. Och idag så mötte vi dom på brännbollsplan. Det var verkligen nördar :D haha, sånna där som man vill ta hand om, ge en macka typ. Dom utstrålade lönnfetma och osäkerhet. SKÖEKON anföll och anföll.
Det kommer en "lyra-boll" som var hur lätt som helst att ta, men datanörden missade den och folk ur SKÖEKON skrek ut: "HAHA, LAGGADE DET ELLER!? HAAAAAAAHAHAHAHAHHA"
Eller "OJ, HAR DU MUSARM?" Dom stackarna vågade visst inte säga någonting tillbaka nu. What a pity...
Sen skulle deras macho-nörd slå, han var liksom nördledaren. Haha, kaxigt gick han fram, men han missade alla tre slag! SKÖEKON var inte långsam med att att påpeka...:
"Det var det SÄMSTA, det SÄMSTA, det SÄMSTA vi har sett, Det var det SÄMSTA, det SÄMSTA, det SÄMSTA vi har sett!!!"

Stakars nörd, han bröt ihop. HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!

Jaja, imorgon har vi sittning! Blir kalas!
Auf wiedersehen!


På Bahamas finns det en klassifiering gällande stark vind. Om det blåser en bananvind så blåser det så hårt att bananerna på träden rycks loss och ramlar ner på marken.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Haha, Pontus har blivit landsortsbo!

2008-08-28 @ 22:59:36
Postat av: Rosenberg

För att inte tala om en student, enda in i benmärgen. ;D

Postat av: Andrea

saknar lillpisset!

2008-08-30 @ 12:34:07
URL: http://pehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback