Tänk tvärtom, typ gyllende regeln...

Jag blev påmind om det här förslaget gällande: att bygga ett seyfomonument här i södertälje för att nåra syrier/assyrier/kaldéer & armenier hade slaktats 1915.

Seyfo betyder föresten visst svärd. Mer än så klarar inte den här bloggaren, det skulle bli för mycket seriöst snack om nåt så oseriöst :D

Jamen tänk själva, ska vi bygga en staty på Gustav Vasa som poserar med skidor på ryggen i Iraq för att han befriade Sverige som i sin tur ger frihet åt alla Irakiska flyktingar? Själv tycker jag till o med att Det låter rimligare...

Eller varför inte en staty med Anders Lago i Ronna med luffarvantar. Ingen textskylt behövs ens :D haha

Hmmm... Eller varför inte ställa en fet viking i Polen som ett hedrande minne för våra döda förfäder som patrullerade (och utvidgade) Svea Rikets gränser, notan skickar vi till Polens regering  - givetvis.

...svåra val... svåra val. Jag har inte något problem med själva monumentet, (även fast jag inte fattar vad som är meningen med det) men att det är statligt finansierat... shit asså... jag har fan slagit tjejer för mindre ;)

Säg mig, är det bara jag som är skeptisk till ett Seyfonmonument? Vill Du ha ett kanske? Varför vill du ha ett sånt för mina skattepengar? Om du är För, vill du också ha en viking i Polen? Om du är Mot, vill du nåt annat slags monument?

haha, nämen seriöst här, kan jag få lite kommentarer!?

Kommentarer
Postat av: J

I satans helvete, aldrig i livet! Varför ska jag vara med och betala ett monument? Jag vill inte. Om nu syrianerna vill ha en stor staty i Ronna kan de väl öppna sina plånböcker och köpa en, ev sätta igång och skulptera själva. Jag tänker iaf inte göra det.

2007-11-27 @ 05:50:11
Postat av: Alexander

Så mycket för integrationen! Smäll upp en seyfomur runt 754distriktet också så har vi det klart. Idioti.

Postat av: Lindberg

Jag har absolut inget emot ett monument så länge de som vill ha monumentet uppför det på privat mark bekostat med egna pengar.

2007-11-27 @ 10:40:02
Postat av: Annie

Ni behöver läsa på grabbar :)

2007-11-27 @ 18:47:20
Postat av: Anonym

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=23577&isp2=hela

2007-11-27 @ 21:10:53
Postat av: MFE

Det är inte statligt finnanserat, Sverige erkänner inte folkmordet, det är värre än så, det ska vara kommunalt finnanserat. det är 32 spänn av din intjänade 100-lapp som ska betala.

2007-11-27 @ 22:30:07
Postat av: Pontus

Vem var schöningen med länken som lyste upp min dag? Underbar information tycker jag.
MFE: Så länge några får nåt oförtjänt så är det fel :)

2007-11-27 @ 23:04:33
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: J

Ibland blir jag riktigt stolt över att bli kallad en gammal man...

2007-11-28 @ 00:28:36
Postat av: Asgeirjeanette

Merci for all the wonderful writings

2009-08-24 @ 07:58:43
URL: http://asgeirjeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback