Hört i stadshuset:

Jag står vid oboy/kaffemaskinen när jag snappar upp en dialog mellan en man och kvinna ~45 bast, som diskuterar hur tröga dom är på vaktmästeriet:

Mannen: "Ja, dom är så jäääävla slöa, tar ju fan fyra bokslut innan dom kanske leverar en sketet brev...."
Kvinnan: "haha, ja, inte undra på att det kallas snigelposten... Visserligen kanske det är textat svårt & så?"
Mannen: "Amen, det kan ju inte vara så svårt att leverera ett brev till SBK (stadsbyggnadskontoret) om man skriver SBK på brevet? Nä, får ju ta o skriva på engelska, det kanske går bättre... 'Dear guardmasters...'*blir avbruten av ett skratt*
(jag själv kan ju inte låta bli att le under hela deras samtal - då jag inte heller är en fan av vaktmästeriet...)

Kvinnan: "hahaha, vaktmästare blir väl inte guardmaster på engelska?"
Mannen: "...nehe... haha, vad blir det då?"
Kvinnan: "jamen 'guardmaster'  låter ju som ett skämt..."
Mannen: "Haha, jamen jag säger inte att det är rätt, men har du nåt bättre förslag eller?"
Kvinnan: "Är det typ inte typ 'headmaster' då?"

Haha, hela min bröstkorg vibrerade i skratt. jag som läst sista Harry Potter boken på engelska kan meddela Dig, bästa läsare, att dom skriver "Janitor Filch" Således är vaktmästare=janitor på engelska.

haha, Headmaster Dumbledore är alltså inte vaktmästare Dumbledore.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Så bra att vi kan försäkra oss om att den yttersta spetsen av kompetent arbetskraft huserar på statskontoret och tar hand om våra surt förvärvade skattepengar...

God give me strength!

2007-11-20 @ 21:23:22
Postat av: Lindberg

* Menar såklart stadskontoret

2007-11-20 @ 21:24:08
Postat av: Pontus

Om du nu "såklart" menade "stadskontoret" kunde du väl skrivit det från börjaN!

;D För övrigt tycker jag inte om att du ironiserar över min kompetens! Ska "slarva bort" ert bygglov om er damm... hehe

Postat av: Roggan

jaa du Pontus, hur länge ska du jobba på kommunen då? suck... innan man vet ordet av är du inte den Pontus man lärt känna :( den nye Pontus kommer ha en gnällig fru, 2 barn samt köra en volvo. Han kommer sitta och göra oktoberbokslut och denna bloggen kommer handla om hur stökiga dagens (altså framtidens) ungdommar är. MEN en sak säger jag dig bara jag kommer tycka om dig endå! men dagen du blir medlem i kommunal då jävlar är måttet rågat! Passa dig... kommenen är ett farligt ställe

2007-11-20 @ 21:54:02
Postat av: Åsa

Usher också :)

2007-11-20 @ 22:08:13
URL: http://readmelove.blogg.se
Postat av: Lindberg

1. Bleh!
2. Nu var det inte din kompetens som var mitt största fokus :P (att du känner till att vaktmästare heter "janitor" ställer dig över pöbeln på stadshuset)
3. Vi behöver inget bygglov till dammen
4. Även om vi hade behövt bygglov till dammen skulle det utfärdas av Nykvarns kommun och inte Södertälje ;)

2007-11-20 @ 22:17:36
Postat av: anette

var besöket hos kära ragnhild givande?

2007-11-20 @ 22:26:42
Postat av: Pontus

Roggan: Haha - det finns väl inga tendenser till det där skräckscenariot?
Åsa: Yes :)
Lindbeg: haha, jaja, peace, love & understanding...
Anette: Blandad kärlek med skräck... Ska logga in på café nu o spana lite. hehe..

2007-11-21 @ 07:24:34
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Roggan

Säg inte det...

2007-11-21 @ 08:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback