Schtekarmormor...

Jaja, idag är en repris av gårdagen. Frukost vid 12, fika på stan, grilla med mina Ragnhilders. O yeah, IQ:t flödar.
Jag o Lindbergan e lite sugen på o införa klädkod, men mitt förslag om mjukisbrallor + skjorta + manschettknappar tyckte han inte om minsan.

Snart ska jag bege mig ut till lilla Afghanistan, dvs Nykvarn, stället är ju helt bombat, FATTARU!? AAAAAHAHAHA!!!

Asså vissa stadsdelar i SödertälYEAH är ju bättre än andra, tillåt mig rangordna dom:

1. Bronxeng - Själva kronan på verket, pricken över i:et, liksom stadsdelarnas stadsdel.. mmm...
2. Rosenlund
3. Pershagen
4. Hovsjö, riktigt mysigt, det där som står i tidningarna är ba bluff.
5. Mordor - Enhörna, har väl ljusa sidor också... Dom har ju en ICA butik liksom... ;)
6. MiniBagdad - Ronna, antingen jätte bra eller jätte dåligt, finns inget mittemellan.
7. Västergård, här vill man liksom inte vara, stället är fult, saknar stil och består av 95% tattare.
8. Saltskog, fy fa-an säger jag bara, vad gick fel här, egentligen?
9. Geneta, Södertäljes harlem liksom - vill man köpa pistoler eller dylikt är det här stället man ska åka till.
...
23. Lilla Afghanistan - Nykvarn, stället som gud glömde. Nästan Danmark-klass på stället. Asfalteringsvarning.

(dom stadsdelar jag inte tagit med ligger automatisk delad plats med Ronna. ...För jag är Chefen med stort C och det är min blogg så jag bestämmer, end of discussion)

yeye, nu till min mormor ^^:

"mmmm, o så fick jag ju konjak när jag var i USA och i vad? och i vad? jo, i en plastmugg! jag var påväg o slänga konjaken i ansiktet på'n!!"
"ja, haha, vilket sätt asså, man blir ju förolämpad" ^^
"Ja, FASEN vad sur jag blev, jag skulle ju ha det som en tröst för att jag brutit benet. Nu, flera år efteråt blir jag sur igen så fort jag tänker på det...mummel..."

Kommentarer
Postat av: K

Lilla Mariekäll då? Mariekäll och Västergård är lååååångt ifrån samma place!

Postat av: Micce

Kan bara hålla med K, du får ju inte glömma bort fina Mariekäll! Är ju lugnt mkt bättre än Ronna och Hovsjö. Åtminstone en fjärdeplats men med tanke på dess närhet till centrum borde den slå Pershagen oxå även fast Perhagen är trevligt;)

2007-07-11 @ 17:28:48
Postat av: Pontus

ha ha? Mariekäll? Herre gud, det är ju rena rama Polen för fan. "Välkommen till Auswitch" liksom ;) Men aja, gillar man gas så... varför inte? (Erkänn att ni inte känner några judar i Mariekäll)!

2007-07-11 @ 17:38:15
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Holmgren

Hovsjö före Enhörna? skandal!

2007-07-11 @ 18:56:04
URL: http://hoolmgren.blogg.se
Postat av: Malin

DU,DU,DU Saltskog hade faktist en Icabutik förut!
Dessutom icke att fördöma Saltskog om man endast varit i centrum, nej bege dig till de södra delarna vid Saltskogsgård. Det slår
Hovsjö,Enhörna och Rosenlund- tillsammans.

2007-07-11 @ 19:11:51
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: Victoria

Mhmm.. skam att sätta Hovsjö före Enhörna! :( haha.

2007-07-11 @ 20:28:05
URL: http://immpuls.blogg.se
Postat av: Lindberg

Så, Pontus, du räknar Nykvarn som en stadsdel till Södertälje???

2007-07-11 @ 22:44:46
Postat av: Pontus

Lill-Pontus: Neherru, hur många gånger har Du varit i Hovsjö liksom? ;)
Malin: DU DU DU, Saltskog kan man jämföra med en bajskorv: I mitten är det bara äckligt, och på kanten är det lika äckligt, bara i mindre grad.
Victoria: Amen seriöst, hur jävla charmigt är Mordor på vintern liksom? ;) hi.
Lindberg: Äh, närliggande område då, jag ville egentligen bara ha nåt att jämföra med, men det går ju inte ;) shihi.

2007-07-11 @ 23:08:51
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Felicia

Wihooo, hoppade från 23 till 2 plats. Fan inte illa

2007-07-11 @ 23:33:14
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: Holmgren

2 gånger i sommar. Ena gången vart jag hotad, andra gången blev min buss inställd.

2007-07-12 @ 00:04:08
URL: http://hoolmgren.blogg.se
Postat av: Pontus

Felicia: Haha, jag med. Vi är eliten.
Holmgren: amen "ska jag döda dig" är deras sätt att säga: "morsning, läget?" det är ba o vänja sig. Dom är trevliga innan för allt hår serru ;)

2007-07-12 @ 00:27:56
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Malin

Pershagen som trea???????? Det var det värsta. Bara ren förnekelse från din sida Ponta. se till att flytta upp oss 2 steg,om inte fler, tack!

2007-07-12 @ 13:13:23
Postat av: Pontus

Malpal, med all respekt, men vad har Pershagen som inte Brunnsäng har? ;)

2007-07-12 @ 13:19:12
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Roggan

Brunnsäng är ju faan nästan värre än nykvarn... det måste det ju vara när du bor där;)

2007-07-12 @ 13:39:15
Postat av: Johannes

Brunnsäng ligger självklart som ohotad etta, bättre ställe får man leta efter. Dock bör pershagen byta plats med Rosenlund, samt bör Hovsjö flyttas ned lååångt. Är livrädd varje gång jag sätter min fot där... Enhörna upp ett snäpp, Lill Afghanistan ligger precis där den ska! Sist!
Nu drar jag till Båstad!

2007-07-12 @ 13:55:33
Postat av: Elias

hovsjö, visste att du en dag skulle komma till insikt... pontus e lika trygg i hovsjö, som fisken är i vattnet.
tacka mig om 20 år pontus.
bai

2007-07-12 @ 19:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback