EN JÄVLA MASSA OTUR...

...och en nypa manlig fåfänga...

Jaha, jag tog kvart över 10 tåget från östertälje station och bytte i sthlm till ett über-tåg och ankom till Hedemora kvart i 2.  Hedemora alltså... vilket jävla ställe, 20 mil norrut ...uppenbarligen även 20 år bakåt i tiden.

Jag går av där från stationen, tar fram mitt äpple, tar en tugga, tar fram min mini-karta och går med bestämda steg mot parken för att sedan orientera mig vidare...


Vad skådar mina blå/grå/gröna ögon?! Två feta gubbar med ölmagar står o snackar tar sig i röven o luktar på fingrarna garvar högt och ondskefullt. Jävla ställe alltså. o sen går jag vidare till en välkänd byggnad, Donken. Det enda som var normalt med personalen där var väl deras namn.
Föreställ er ett skratt som ligger väldigt nära en gris grymtande och långbens "ahöh ahöh ahöh" , brud-kossan i kassan nästan andades inåt när hon skrattade----> "Din big tasty kommer om nåra ögonblick, ahörrrkha ahörka höhahaö"

Fy fan va skraj jag blev, har hon så mycket som petat på min hamburgare så skickar jag den till Iraq tänkte jag... men jag var tyst o åt, o den var... okej. Finns det  föresten någon därute förutom Alexandra, som käkar pommes frites och använder glass som dipp?

Aja, på andra sidan donken låg min slutdestination, Bilmetro, när jag såg stället steg min skräck-meter upp i taket, jag var tvungen o fota stället:
108455-277
"Din bästa bilverkstad"

AMEN KOLLA PÅ "HUSET" Asså, det är ju rena rama Auswitch... Jag undrar verkligen hur deras sämsta bilverkstad ser ut... Aja, jag stampade in där till slut, och den där jävla bonden till mekaniker drog 5420 spänn från mitt konto istället för 5042:- då gav han mig 380 spänn tillbaka, så den sopan torska två spänn... he he he...

JAJA, so far hade det mesta gått bra, nu var det ju bara o köra hem, planen var följande:
Avesta>Sala>Enköping>Strängnäs>Södertälje
...utfallet blev:
Avesta>Sala>Enköping>Västerås>Köping>Västerås>Enköping>Strängnäs>Södertälje
VRROOOOM....VROOOOM!!!!!


Well. Som ni ser, så gick allt bra till Enköping iallafall ^^
Nånstans i Enköping så skulle jag sätta på fläkten i bilen, o den var lite konstig så jag skruva på lite saker, kollade upp på vägen varannan sekund, skruvade lite till... tryckte på några knappar... Ser en skylt: Västerås, Strängnäs & nån till, sväng höger. Jag gjorde så, o sen så skruvade jag lite till o så, men la ner skiten, o veva ner rutorna istället.

Sen så ser jag västerås höger. Då tänkte jag: Amen västerås är ju större än lilla strängnäs så jag åker åt det här hållet.... Så småningom så började de skylta mot Oslo... så jag ba: Vafan, nu har Danskjävlarna sprängt bort Oslo till södra Sverige? Äh, jag kör.

(På vägen så blev det världens krock ^^, en bil i mötande körfält gjorde en "förbjuden" vänstersväng på landsväg och en jeep bakom hann precis bromsa, men den tredje bilen smackade in i jeep:en, o där gled jag förbi, oskadd och visslade på Studentens lyckliga dagar ..."O än klappar hjärtat med friska slaaaaaag - men kanske inte för er i jeep:en tam ta ra ram (8)")

jaja, sen kom jag till det där jävla stället, Köping. Nykvarn kommer för alltid ligga längst ner på näringskedjan, men Köping kan nästan konkurrera om platsen. Fy fan asså ^^ Så där stannade jag till vid en bensinmack, trött, törstig, ensam, lite ledsen och fast bestämd att INTE INTE INTE ringa hem till mami & papi o fråga efter hjälp...

(kvällen innan: "HAHAHA, tror ni jag kör fel va? Jag e ju rena rama GPS-apparaten...ha ha")

Frågade några som inte ens hittade i sin lilla håla, frågade några till o dom lurade mig upp på E18 en gång till, jävla subbor... så jag dampade o körde tillbaka till Enköping och där såg jag skylten... den älskade lilla skylten stog det Strängnäs väg 55 på. Jag fick fnatt och vevade ner rutan (och eftersom jag satt ensam o bilen så får man sjunga falsk och vara lite crazy) och skrek högt "STRÄÄÄÄÄÄÄÄNGNÄS SHALALALALA STRÄNGNÄÄÄÄÄSS SHAAAAAAALALALALA STRÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGNÄS" OJOJOJ, lyckan spred sig i kroppen. Jag har aldrig i hela mitt liv
blivit så glad av att se Strängnäs vägskylt, inte ens när jag skulle till glassfabriken när jag var liten... :')
 
image279
Ah, mums. Det blev bara 8 svordomar... jag hade tippat på fler innan så sur som jag var idag. Farshan räknade ut att jag kört 14 mil i onödan... tack pappa... tack. haha.
Pusspåre, o skriv en kommentar till mig vetja ^^

Kommentarer
Postat av: johanna

Haha, helt galet ju:) men fettkul..

Postat av: Alexfuckingsander

Hade du bara ringt mig, som har comviq hade du kunnat få prata av dig lite och guidning hem. Men icke. Synd att du inte körde ner i sjön.

2007-07-05 @ 22:23:55
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Åsa

Pommes + Glass är as gott!! Brukar alltid ta det :D MUMS!!

2007-07-05 @ 22:50:37
URL: http://readmelove.blogg.se
Postat av: Pontus

Johanna: yeah, tråkigt men kul liksom ;D
Alex boiii: Hur vore det om du talade om att du hade comviq kanske!? Jag telefonterrorisera dig framöver från o med nu. he he he...
Åsa: Du e ju lika knäpp som grodan :D

2007-07-05 @ 23:17:39
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Felicia

Glass och pommes är grymt :D Btw så är jag också bra på att beskriva fel väg när kunder frågar så det är nog rätt många som svär över mig också :D

2007-07-05 @ 23:40:35
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: Gurra

Asså glass å pommes e ju superkombination
Förresten vi borde dra ut på roadtrip, du som kör dubbelt så långt å jag som kör vilse i trosa å tappar bort mig i hölö, vi kan ju hamna varsomhelst i världen

2007-07-06 @ 02:56:38
URL: http://gurrrrras.blogg.se
Postat av: Andrea

hahahahhaha pontus (med litet p) du skulle ju inte åka vilse, det var ju ingen chans? :p

2007-07-06 @ 09:01:50
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: Pontus

Felicia: Nej, det är äckligt! :D varför säger du inte bara att du inte hittar dÅ? :P
Gurra: BLÄ!!!!! Jo men visst, vi lär ju hamna i nåt koncentrationsläger. haha
(a)ndrea: men jag körde inte fel, jag ville bara se lite mer av Sverige :D Såg du mitt hysteriska SMS? ;)

2007-07-06 @ 10:59:50
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Matildan

Kul att du nämner detta. Var i Borlänge (10 min från Hedemora) för en vecka sen och vi körde också jättefel! Dock inte på samma ställe som du... Men det säger ganska mycket om skylltningarna! För det är ju inte oss det är fel på... Kram!

2007-07-06 @ 12:11:28
URL: http://taperjeansgirl.blogg.se
Postat av: Pontus

Mattus: Haha, eller hur!? Ofta Ragnhilders har fel liksom. Det kan bara inte vara ett sammanträffande. Jävla vägverket, asfaltera norrland så hittar man lättare...

2007-07-06 @ 12:48:04
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

glass & pommes is the shit!

2007-07-07 @ 12:48:24
Postat av: Emelie

GLASS O POMMES - m-m-mmmmmmmmmm!* :D

2007-07-08 @ 13:01:21
URL: http://ahlskog.blogg.se
Postat av: katarina

rolig resa i Sverige, du skriver jävligt underhållande måste jag säga :D

2007-07-11 @ 15:50:56
URL: http://katarinaliten.blogg.se
Postat av: Pontus

Anonym: NEJ!
Emelie: NEJ NEJ NEJ!!!!
Katarina: Man tackar man tackar ;) pusspåre.

2007-07-11 @ 16:44:02
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Williamlinea

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2010-03-29 @ 07:22:01
URL: http://williamlinea.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback