Jag antar alltid utmaningar ;)

...Så länge som det inte är en utmaning att skicka vidare ett kedjebrev eller stryka tvätt!
Men herr
Christermagister har ... vad ska vi säga.. bett om mina synpunkter gällande positiva/negativa egenskaper som jag uppskattar/förkastar hos mina medmänniskor! Klart grabben ska få det ;)

Jag är en sån najs snubbe, så jag brukar oftast utgå från att alla nya människor jag möter är asbra! Meeen så är ju inte fallet, så jag tror att jag kommer lista fler saker jag stör mig på... ;) Vi får se, jag skriver direkt ur hjärnan.

Humor, måste jag säga är en av de absolut viktigaste ingredienserna i en lyckad människa. Med humor kommer man långt, man kan använda det både för att charma, ta sig ur besvärliga situationer och framförallt; få människor att skratta. Jag känner mig iallafall bra när jag säger nåt kul o folk omkring mig garvar... hehe.
Visste Du föresten att man enligt Illustrerad Vetenskap blir 7 gånger vackrare när man ler?

Människor som bjuder på sig själva, exempelvis folk som är kanonkassa på singstar, men som är med & kör järnet! Det tycker jag är härligt :) 5 P:n

Kunskap, människor man kan diskutera med, alltså lite mer än "tjena, läget" som förstår lite mer avancerade skämt, allmänbildade människor helt enkelt.  

Socialt begåvade människor, individer som förstår lite mer än vad som sägs. Kan dra slutsatser av kroppsspråket, betoning på vissa ord och subtila vinkar. Förstår även vad som är ironi och inte, kan skratta där gnällspiken gnäller. Ett lysande exempel på en som besitter denna förmåga är faktiskt Ida.


Nu ska vi se, jag avskyr...

Besserwisser, alternativt; människor som inte kan diskutera/kompromissa sig fram till en lösning. Finns väl inte så mycket att säga. Jag och många människor med mig skulle skratta om dessa människor bröt många ryggkotor på en gång!

Gnällspikar, individer som tjurar & kritiserar UTAN den här glimten i ögat som gör att gnället får karaktär och ofta blir en kul grej istället. För ja, man kan gnälla med humor, spana ba herr Schulman, hur jävla glad är han? ;)

Strikta människor, som planerar allt i 140 veckor i förväg och aldrig gör nåt annat. Jag håller med om att man bör ha en plan, men måste ju kunna impulsgöra grejjer för det. Samma sak gäller insnöade typer som ba: "vadå, om vi ska hitta på nåt nu, klockan är ju 8 på kvällen?" mhm, o ändå sitter den som ett cp på MSN till halv 2. Kul.

Lättirriterade människor, gör vääärsta grejjen av egentligen ingenting. Förtjänar att strypas flera gånger om. Om & om igen. och om igen.

Sådärva, Så tänker jag.
Bäste läsare, hary nåt att invända? ;)

Kommentarer
Postat av: Lindberg

"Människor som bjuder på sig själva, exempelvis folk som är kanonkassa på singstar, men som är med & kör järnet! Det tycker jag är härligt :)"

I beg to differ!
Att höra en person som inte kan sjunga kan väl inte göra någon glad. Eller vad är det som är så roligt med det? Har aldrig förstått den typen av humor.

2007-12-14 @ 13:48:59
Postat av: Pontus

Hehe, det finns ju givetvis en gräns nånstans, men jag tycker sånna människor är härliga som varje fall försöker :)

Postat av: Christer

Kul att du antog utmaningen! Det blev ett roligt inlägg med bra punkter!

Mymlan och jag har precis diskuterat "kunskap" och "intelligens", se hennes sida, jag tror nämligen inte att det är kunskap du uppskattar egentligen.

Gnällspikar var en bra punkt! Fan vad irriterande det är med folk som bara gnäller, utan en gnutta humor och ofta utan att ha något förslag till förändring!

Ha en bra kväll!

2007-12-14 @ 17:54:22
URL: http://christermagister.blogg.se/
Postat av: ida

Naaw tack pontis =D (K)

2007-12-14 @ 18:41:46
URL: http://sucre.blogg.se
Postat av: YOUR SHADDOW.....

Du, känt till dig i typ 20 år,
Din beskrivning av dig själv typ skevar...
//Gnällspiken med en ryggkota bruten utan plan
som just blir strypt. VAFFÖR VA DE INGEN MONGO INVOLVED THIS TIME???

2007-12-15 @ 00:03:28
Postat av: Pontus

Christer: Ah, jag tackar ;) Ja, mer humor åt folket...! ha en bra kväll själv :)
Ida: Varsegod rå!
Skummis: Beskrivningen av dig är obefintlig... :P

2007-12-15 @ 19:43:58
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Nicole Kidman

Nice site, cool background. toni.

2010-09-15 @ 10:43:43
URL: http://nicole-kidman.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback