Frustrationens attackvåg

Det finns tre situationer där jag fullständigt tappar kontrollen över mig själv.
1. Kraftig berusning
2. Fotbollsmatch
3. Diskussion med en besserwisser.

Vi rusar in på 3an direkt dårå. Jag & Johan (snubben på bilden nedan) satt o käkade lunch igår och på nåt vis kom vi in på skinnhandskar. Vi prövade varandras och pratade om ditt & datt.
Men plötsligt utbrister han:
"Gissa vad mina kostade?"
"jadu... 200:- typ?"
"Nae, 150:-, fett bra kvalité."
"jahapp."
"Och dom har bättre kvalité än dina!"
*Sätter en kycklingklubba i halsen, hostar, spottar, fräser, sväljer mat i fel strupe* "Errrrm, not to step on your toes, men om du jämför så skulle en känseldöv människa inse att dina handskar är grövre, sämre designade och sömmen är... är...ja rent ut sagt, vedervärdig!"
"Tsssss... Vad kostade dina & Vart köpte du dom?"
"Haha, 500:-, Filippa K, vartifrån är dina då?"
"Stadium. Mycket bättre kvalité..."
"Men nej! haha, du får väl säga att du trivs bättre med dina men det Är en märkbar kvalitétsskillnad..."
"Mm... mina har bättre kvalité... Dina kommer gå sönder, mycket snart"
"AAARRRRRGGHHHH! DU KOMMER GÅ SÖNDER MYCKET MYCKET SNART!"

Vi lämnade det där. Tanken att sitta hos en idiot till psykolog hos polisen tilltalade mig inte...
"Ni diskuterade skinnhandskar och plötsligt högg du en gaffel i låret på karln', har jag förstått det rätt?"

DIE!

image574
Johan. Somliga gååååååår med traaaasiga handskar, sääääääg vad beroooor det på?

STADIUMKVALITÉ!

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Ja, stadium är väl inte direkt kända för sin kvalitet...

2007-12-19 @ 18:39:30
Postat av: Roggan

Jag har köpt hockeyutrustning, fotbollsskor, löparskor och andra sportaterajer där mycket länge och de har varit av bra kvalité ;)

2007-12-19 @ 18:54:13
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

eller att diskutera med någon som håller fast vid sin sak utan några väsentliga argument!!!!! jag känner din ilska :)

2007-12-19 @ 19:16:24
Postat av: Pontus

Lindberg: Inte på "vanliga" kläder nej... haha
Roggan: Sportgrejjerna är det inget fel på ;) Men du har ju inte direkt ett par skinnhandskar i en sport...
Hespero: Ah, tack! Det värmer! Haha!

Postat av: ida

Hahhahha! Jag förstår din frustration pontis

2007-12-19 @ 20:30:48
URL: http://sucre.blogg.se
Postat av: Peter Griffin

Varför inte bara korta ner inlägget och skriva "För er som inte redan vet det: Jag har ett par skinnhandskar från Filippa K!"

Vi slipper dina tråkiga metaforer och försök till skämt, du slipper skriva en hel bok för att meddela oss om vart du köpt dina kläder..

2007-12-19 @ 20:54:16
Postat av: Pontus

Ida: Åh, tack, tack!
Peter Gri(s)ffin: Inlägget var menat att beskriva frustration. Jag ber om ursäkt för att inlägget inte blev handikappvänlig för personer som lider av mental efterblifvenhet, vilken manifesteras genom en oförmåga till slutledningsförmåga. Välkommen åter ;) Haha!

2007-12-19 @ 21:38:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Kajan

Om man närmar sig en kvinna på samma sätt man försöker ta sig ur en isvak kan det bara gå åt helevete...

2007-12-19 @ 23:25:32
Postat av: Pontus

Öh? Jo, jag kan tänka mig att kraffsa omkring med isdubbar inte är det sexigaste, jag ber om ursäkt om jag är dum, men menar du nåt annat än det uppenbara?

2007-12-19 @ 23:39:04
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: S05

VI ÄRGER S04!!!!!!!!

2007-12-19 @ 23:49:35
URL: http://S05.blogg.se
Postat av: Pontus

Inte i Svenska iallafall... haha. "Ärger" haha.

2007-12-20 @ 10:03:24
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Micce

Haha, en klass som torskar mot naturmuppar skulle vara bättre än S04, haha vilket skämt;)

2007-12-20 @ 22:50:20
Postat av: Jeffan

Jag vill inte vara petig men, Stadium har väll inte för det första ett eget märke som producerar varor, eller? Jag menar köper man ett par handskar på stadium som är utav varumärket Northbrook låt säga, så är det Northbrook som har dålig kvalité och inte Stadium =)eller tänker jag fel!

2007-12-20 @ 23:59:16
Postat av: Pontus

Micce: Du har naturligtvis rätt.
Jeffan: jo, men till exempel stone island lär ju inte vilja sälja sina kläder till stadium... osv.

2007-12-21 @ 07:13:47
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback